Τις καρδιές των Ελλήνων άγγιξε ο πιλότος του F-16 κατά την επίδειξη στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.
Με τη φράση «Σηκώστε ψηλά το κεφάλι» ο σμηναγός Στράλης έστειλε από αέρος μήνυμα αισιοδοξίας σε όλη τη χώρα.
Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
lsblaveris@gmail.com
«Καλημέρα, Θεσσαλονίκη. Καλημέρα, Μακεδονία. Καλημέρα, Έλληνες, απ' άκρου εις άκρον της χώρας. Σηκώστε το κεφάλι ψηλά». Τα λόγια αυτά του χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F-16C Block.52 Plus της Ομάδας Επιδείξεων «Ζευς» της 115 Πτέρυγας Μάχης, σμηναγού (I) Σωτήρη Στράλη, και η ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου που ακολούθησε στον χώρο της εκδηλώσεως έκλεισαν με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο τη στρατιωτική παρέλαση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, και του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου, ως εκπροσώπου της κυβερνήσεως.
Από τη στιγμή αυτή, δε, ήρθαν στο στόμα και στις καρδιές όλων των Ελλήνων τα ονόματα του πιλότου και ...της ομάδας επιδείξεων της οποίας είναι μέλος.
DREAM TEAM. Ποια είναι, όμως, η Ομάδα Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» της 115 ΠΜ; Αποτελείται από δύο πιλότους επιδείξεων, καθώς, εκτός από τον σμηναγό (I) Σωτήρη Στράλη, ο οποίος πέταξε στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης και είναι ο δεύτερος πιλότος της, υπάρχει και ο επικεφαλής της ομάδας και αρχαιότερος πιλότος, επίσης σμηναγός (I) Γιώργος Ανδρουλάκης, ο οποίος δεν πέταξε την 28η Οκτωβρίου και είναι επίσης πιλότος της 115 ΠΜ στη Σούδα. Στην ομάδα συμμετέχουν ακόμα ο υπεύθυνος ασφάλειας πτήσεων και ο σχολιαστής, καθώς και μία ολόκληρη ομάδα τεχνικών, που υποστηρίζει ανά πάσα στιγμή το μαχητικό αεροσκάφος, οι οποίοι ανήκουν όλοι στη δύναμη της 115 ΠΜ. Η ιστορία της Ομάδας Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» ξεκίνησε το 2010, όταν στελέχη της αμερικανικής ΠΑ (USAF), και συγκεκριμένα ο επισμηναγός David Graham, ιπτάμενος εκπαιδευτής, ο σμηναγός Steve Masek, υπεύθυνος ασφάλειας πτήσεως, και ο αρχισμηνίας Kerry Clark, επικεφαλής προσωπικού εδάφους και αφηγητής, ανέλαβαν την εκπαίδευση των τότε σμηναγών (I) Εμμανουήλ Καραχάλιου της 340 Μοίρας και Δημητρίου Κοντούλη της 343 Μοίρας, καθώς και της ομάδας υποστηρίξεως εδάφους, οι οποίοι ανήκαν στη δύναμη της 115 ΠΜ. Στις 4 Ιανουάριου ξεκίνησε το διάρκειας 28 ημερών εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που ολοκληρώθηκε την 1η Φεβρουάριου στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα. Στις 7 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου, η Ομάδα F-16 Demo Team «Ζευς» πραγματοποίησε την πρώτη επίσημη αεροπορική επίδειξή της στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την εορτή των προστατών της ΠΑ, αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ.
«ΔΑΙΔΑΛΟΣ». Σήμερα η ΠΑ διαθέτει και την Ομάδα Επιδείξεων Εκπαιδευτικού Αεροσκάφους Τ-6Α Texan II «Δαίδαλος», που επιχειρεί με έδρα την 120 Πτέρυγα Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως (120 ΠΕΑ), στην Καλαμάτα. Και αυτή αποτελείται από αντίστοιχη ομάδα πιλότων και τεχνικών, οι οποίοι επιχειρούν και υποστηρίζουν το προαναφερθέν διθέσιο εκπαιδευτικό μονοκινητήριο ελικοφόρο αεροσκάφος της ΠΑ.
Έτσι, τα τελευταία χρόνια τόσο η Ομάδα Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» όσο και η αντίστοιχη Ομάδα του Τ-6Α συμμετέχουν ετησίως σε πλήθος εκδηλώσεων στο εσωτερικό και το εξωτερικό της ΠΑ, εκπροσωπώντας επάξια τα εθνικά χρώματα και αποτελώντας τους καλύτερους αεροπορικούς πρεσβευτές της χώρας παντού. Όπως τόνισε πριν από μερικές ημέρες ο αρχηγός ΓΕΑ, αντιπτέραρχος (I) Ευάγγελος Τουρνάς, μιλώντας στους στρατιωτικούς συντάκτες, «τα παιδιά αυτά είναι εμπνευσμένα. Και εγώ ακόμα συγκινήθηκα όταν είδα τον σμηναγό Σωτήρη Στράλη στη Θεσσαλονίκη τη μία στιγμή να “τραβάει 8g” και αμέσως μετά να μας μιλά τόσο ήρεμα και χαλαρά, σαν να πίνει τον καφέ του, καθισμένος στην καφετέρια. Αυτό ακριβώς το μήνυμα της ηρεμίας, αλλά και της αποφασιστικότητας είναι που θέλουμε να μεταφέρουν αυτά τα παιδιά, αυτοί οι πιλότοι και οι τεχνικοί στον κόσμο. “Είμαστε ήρεμοι, είμαστε αποφασισμένοι και είμαστε ΕΔΩ, έτοιμοι για το οτιδήποτε"».
WHO IS WHO
Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997 και αποφοίτησε το 2001. Το 2002 τοποθετήθηκε στην 336 Μοίρα της 116 ΠΜ, πετώντας με A-7E/TA-7C Corsair II, που τότε χρησιμοποιούνταν ως αεροσκάφη επιχειρησιακής εκπαιδεύσεως. Το 2004 μετατέθηκε στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως (ΣΜΕΤ) της 115 ΠΜ στη Σούδα, σε αεροσκάφη F-16C/D Block52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 340 Μοίρα και έχει στο ενεργητικό του περισσότερες από 1.700 ώρες πτήσεως, από τις οποίες οι 1.300 είναι σε αεροσκάφη F-16. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2011 ήταν ένας από τους δύο Έλληνες πιλότους της 115 ΠΜ που είχαν πρωτεύσει στο απαιτητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα TLP του ΝΑΤΟ, το οποίο είχε πραγματοποιηθεί στην Ισπανία, και εν συνεχεία έγιναν δεκτοί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Κάρολο Παπούλια, στο Προεδρικό Μέγαρο, ο οποίος και τους συνεχάρη προσωπικώς για τη σημαντική επιτυχία τους.
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-01/11/2014)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.