■ Η διοίκηση, που έπρεπε να ασχολείται με τον στρατηγικό σχεδιασμό και την προώθηση της εταιρείας διεθνώς, κατατρύχεται με την αντιμετώπιση μικροσυμφερόντων.
■ Τα (τρία)που θα δώσουν φιλί ζωής.
Από τον
Ευθύμιο Π. Πέτρου
e.p.petrougmail.com
«Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο»! Μόνο έτσι μπορεί να σχολιασθεί η απελπισμένη προσπάθεια ορισμένων να εκμεταλλευθούν μια και μοναδική παρατυπία που σημειώθηκε κατά την εθελούσια έξοδο του πλεονάζοντος προσωπικού των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων, τα οποία βρίσκονται σε οριακό σημείο, προ του Δεκεμβρίου, του μήνα κατά τον οποίο θα γίνει η αποτίμηση της βιωσιμότητάς τους.
Η μοναδική παρατυπία που έφθασε να συζητηθεί και στη Βουλή αφορούσε την προσπάθεια ...
επαναπροσλήψεως προσώπου που είχε αποχωρήσει με την εθελούσια και η οποία απετράπη μόλις έγινε αντιληπτή από τη διοίκηση. Η περίπτωση αυτή όμως είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της καταστάσεως που είχε οδηγήσει την εταιρία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Η διοίκηση, που έπρεπε να ασχολείται αποκλειστικά με τον στρατηγικό σχεδιασμό και την προώθηση της εταιρίας διεθνώς, κατατρύχεται με την αντιμετώπιση παρελκυστικών μικροσυμφερόντων, που έρχονται να προστεθούν στον «πόλεμο» που αντιμετωπίζουν τα ΕΑΣ από «αόρατους» πολέμιους μέσα στον κρατικό μηχανισμό.
επαναπροσλήψεως προσώπου που είχε αποχωρήσει με την εθελούσια και η οποία απετράπη μόλις έγινε αντιληπτή από τη διοίκηση. Η περίπτωση αυτή όμως είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της καταστάσεως που είχε οδηγήσει την εταιρία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Η διοίκηση, που έπρεπε να ασχολείται αποκλειστικά με τον στρατηγικό σχεδιασμό και την προώθηση της εταιρίας διεθνώς, κατατρύχεται με την αντιμετώπιση παρελκυστικών μικροσυμφερόντων, που έρχονται να προστεθούν στον «πόλεμο» που αντιμετωπίζουν τα ΕΑΣ από «αόρατους» πολέμιους μέσα στον κρατικό μηχανισμό.
Είναι ο αγώνας που δίδεται καθημερινά από τον πρόεδρο των ΕΑΣ, ναύαρχο Γιάννη Δεμίρη, ο οποίος βλέπει στους ανωτέρω πολεμίους να προστίθενται και κατεστημένα μικροσυμφέροντα εντός της εταιρίας. Μια κατάσταση που υπονομεύει τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα και την εργασιακή ασφάλεια των ιδίων των εργαζομένων στα εργοστάσια των ΕΑΣ.
Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που η περίπτωση των ΕΑΣ είναι μια από τις ελάχιστες, όπου παράλληλα με το προσωπικό βάρος που έχει ρίξει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, τα δύο κόμματα της συγκυβερνήσεως βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία, με κοινό στόχο τη σωτηρία της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας. Τόσο ο μέχρι πριν από λίγες ημέρες υπουργός Εθνικής Αμύνης Δ. Αβραμόπουλος όσο και η αναπληρώτρια υπουργός Φώφη Γεννηματά και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αντ. Οικονόμου έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους στην προσπάθεια. Από τα πρώτα απτά αποτελέσματα είναι οι συμφωνίες διεθνών συνεργασιών που συνδέονται με αγορές των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων οι οποίες πρόσφατα «ξεμπλοκαρίστηκαν». Τρία συμβόλαια αναμένεται να υπογράφουν τις επόμενες εβδομάδες, οπότε γίνεται βεβαιότητα η επιβίωση της εταιρίας και η θετική έκβαση των αξιολογήσεων του Δεκεμβρίου. Πρόκειται για την παραγωγή πυρομαχικών των76/62χιλ για το Πολεμικό Ναυτικό, την κατασκευή οργάνων νυκτερινής παρατηρήσεως και σκοπεύσεως και την παραγωγή πολυβόλων τύπου Minimi για τον Στρατό Ξηράς.
Το συμβόλαιο για τα Minimi είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση που υποδεικνύει την αναγκαιότητα της επιστροφής της αρμοδιότητας των εξοπλισμών στα Γενικά Επιτελεία με αντίστοιχο περιορισμό των αρμοδιοτήτων της ΓΔΑΕ. Το Minimi, διαμετρήματος 5,56x45 χιλ χρησιμοποιείται ήδη από τις Ειδικές Δυνάμεις, οι οποίες είναι εφοδιασμένες με φορητό οπλισμό του ιδίου διαμετρήματος. Θα ήταν τεράστιο λάθος πολυβόλα αυτού του διαμετρήματος να διατεθούν στο πεζικό, ο οπλισμός του οποίου (τυφέκια G3 και οπλοπολυβόλα της σειράς ΗΚ) είναι διαμετρήματος 7,62x51 χιλιοστών.
Η ανάμειξη δύο διαφορετικών διαμετρημάτων θα δημιουργήσει έναν εφοδιαστικό εφιάλτη. Η λύση, βέβαια, είναι απλή. Το Minimi μπορεί να κατασκευασθεί και στο διαμέτρημα 7,62x51. Αλλά, αν ο τελικός χρήστης δεν έχει την απόλυτη αρμοδιότητα επιλογής, προβλήματα αυτής της μορφής δεν αποφεύγονται.
Για όλους τους υπόλοιπους -πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες- αυτά τα ζητήματα φαίνονται να είναι λεπτομέρειες. Μόνο το ίδιο το ΓΕΣ μπορεί να εκτιμήσει τη σημασία τους και να λάβει τις επιχειρησιακά ορθές αποφάσεις.
Οι (τεράστιες) ευθύνες της ΓΔΑΕΕ για τους (άγονους) διαγωνισμούς
ΑΠΟ τα ίδια τα στοιχεία του υπουργείου Εθνικής Αμύνης μπορεί κανείς να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό καρκινοβατούν οι προσπάθειες για αποκατάσταση της μαχητικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων με την κίνηση των προγραμμάτων που αφορούν την υποστήριξη και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων που διαθέτουν.
Οι διαδικασίες δεν προχωρούν και εργασίες δεν ανατίθενται. Χωρίς υπερβολή το μόνο πρόγραμμα σε κανονική εξέλιξη είναι αυτό των υποβρυχίων, που το χειρίζεται μόνο του το Πολεμικό Ναυτικό.
Από τις 23 Οκτωβρίου έως τις 6 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους όλοι οι διαγωνισμοί που προκηρύχθηκαν είναι επαναληπτικοί. Πρόκειται για επτά διαγωνισμούς, ανάμεσα στους οποίους ανταλλακτικά περισκοπίων, συντήρηση ηλεκτρονικών, αναλώσιμα, ανταλλακτικά και άλλα παρόμοια. Κανένας διαγωνισμός δεν αφορά σε προμήθεια νέου υλικού ή σε κάποιο σύστημα ιδιαίτερης πολυπλοκότητας και απαιτήσεων. Πρόκειται για αγορές πολλές από τις οποίες θα μπορούσαν να γίνονται «στον αυτόματο». Τόσο απλά είναι τα πράγματα.
Η επαναληπτική κήρυξη σημαίνει ότι οι κανονικοί διαγωνισμοί για διάφορους λόγους κηρύχθηκαν άγονοι. Και όταν τόσο πολλοί διαγωνισμοί παρουσιάζουν αυτή την εικόνα, αβίαστα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι οι αδυναμίες είναι θεσμικές. Ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνονται παρουσιάζει τέτοια ελαττώματα που δεν είναι δυνατόν να τελεσφορήσουν.
Διαδικαστικό
Ελαττώματα που μπορεί να είναι διαδικαστικά, μπορεί όμως και πολύ ουσιαστικά. Η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑ- ΕΕ), της οποίας εξακολουθεί να προΐσταται ο εκλεκτός του Ευ. Βενιζέλου Δ. Γεωργιόπουλος, υπεκφεύγει υποστηρίζοντας ότι η σχετική νομοθεσία είναι πρόσφατη και ως εκ τούτου οι «παιδικές ασθένειές της» δεν έχουν ακόμη αντιμετωπισθεί. Όμως ο σχετικός νόμος είναι του 2011 και τον επεξεργάσθηκε ο ίδιος ο Ευ. Βενιζέλος όταν ήταν υπουργός Αμύνης. Συνεπώς, είτε ο νόμος έχει εγγενείς δυσλειτουργίες είτε η ΓΔΑΕΕ στην τριετία που πέρασε δεν έχει μάθει να τον εφαρμόζει. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να γίνουν αλλαγές και να γίνουν αμέσως.
Παράπλευρη απώλεια αυτής της ανικανότητας που επιδεικνύει η ΓΔΑΕΕ είναι η ελληνική αμυντική βιομηχανία και μάλιστα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες περίμεναν ανάσα ζωής από τις συμβάσεις που θα άρχιζαν να υπογράφονται και από τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, την υλοποίηση των οποίων δρομολόγησε προτού φύγει για τις Βρυξέλλες ο Δ. Αβραμόπουλος.
Αν και οι υπουργικές αποφάσεις για τα ΑΩ, που εκκρεμούσαν εδώ και δέκα περίπου χρόνια υπογράφτηκαν, η υλοποίηση ακόμη δεν έχει αρχίσει. Και η ευθύνη βαρύνει αποκλειστικά τους αρμοδίους της ΓΔΑΕΕ, οι οποίοι προτιμούν να ακολουθούν την οδό των δαιδάλων της γραφειοκρατίας από αυτήν της εξευρέσεως πρακτικών λύσεων με βάση τις οποίες θα μπορούσαν να εξελιχθούν ομαλά οι διαγωνισμοί και οι συμβάσεις.
(ΚΥΡ. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-16/11/2014)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.