Αρχική » » To NON PAPER για την Κάρπαθο

To NON PAPER για την Κάρπαθο


«Μια τέτοια βάση θα βοηθήσει πολύ και την Κάρπαθο, αλλά και τις επιχειρήσεις της Συμμαχίας», δήλωσε ο Πάνος Καμμένος. 
Τα «Π» αποκαλύπτουν το έγγραφο του Π. Καμμένου προς τις ΗΠΑ για «προσφορά» του αεροδρομίου.
Δεν πρόκειται για «κατα­σκευή νέας βάσης», αλλά για εναλλακτική λύση, σε αμερικανικό αίτημα για χρήση της Σούδας. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Γ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ 
lsblaveris@gmail.com

Η επιλογή και αναγγελία του Αεροδρομίου της Καρπά­θου, της νέας «προσφοράς» της Ελλάδος προς τις ΗΠΑ, από πλευράς του υπουργού Εθνικής Αμύνης, Πάνου Καμμένου, καταγγέλθηκε με σφοδρότητα στο εσωτερικό και το εξωτερικό της Ελλάδος. Πολιτικά κόμματα έφτα­σαν στο σημείο να καταθέσουν και σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή προς τους συναρμόδιους υπουργούς. 

Ίσως σε αυτό να συνέτεινε και η «brutal», καθόλου διπλωματική, εκφορά του πολιτικού λόγου από πλευράς του... ΥΕΘΑ και προέδρου των ΑΝ.ΕΛ., καθώς, όπως αποδεικνύεται από το non paper που αποκαλύπτει σήμε­ρα η εφημερίδα μας, στην πράξη δεν πρόκειται για «κατασκευή νέας βά­σης», αλλά για προσφορά μιας πρακτικής εναλλακτικής λύσεως σε σχε­τικό αμερικανικό αίτημα για χρήση της Σούδας ως αεροδρομίου, ώστε να επιχειρούν από εκεί τα μη επανδρω­μένα αεροπορικά οχήματα των ΗΠΑ (U.S. Remote Piloted Aircraft/RPA). Γεγονός όμως είναι ότι τυχόν υλοποί­ηση μιας τέτοιας αποφάσεως «ανα­τρέπει» de facto το θέμα της συμβατι­κής υποχρεώσεως της Ελλάδος περί «αποστρατικοποιήσεως» της Δωδεκά­νησου, που δεν ισχύει βεβαίως για λόγους αυτοαμύνης, και μάλιστα με τη σφραγίδα του ΝΑΤΟ και των Αμε­ρικανών, με ό,τι και αν αυτό συνεπά­γεται για κάθε... ενδιαφερόμενο. 

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ. Σύμφωνα με ενημερωτικό τρισέλιδο non paper, που το ΥΠΕΘΑ κατέθεσε προς τους Αμερικανούς στα μέσα Μαΐου, πληροφορούμεθα τα εξής άκρως ενδια­φέροντα και αποκαλυπτικά: 

Το όλο θέμα ξεκίνησε το 2013, μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος από πλευράς των ΗΠΑ, μέσω του γρα­φείου του ακολούθου Αμύνης, προκειμένου να ξεκινήσουν συζητήσεις και επιτόπιες έρευνες στα αεροδρό­μια Καλαμάτας, Καστελιού, Τυμπακίου και Σούδας, για να διαπιστωθούν ποια εξ αυτών πληρούν τα κριτήρια για επιχειρησιακή αξιοποίηση από τα αμερικανικό RPA. 

Όμως τότε το όλο θέμα δεν είχε προχωρήσει, ενώ επανήλθε τώρα, μέσω του ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου και μετά από νέο αμερικανικό αίτημα. Αυτή τη φορά όμως η ελληνική πλευρά αντιπρότεινε το Αεροδρόμιο της Καρπάθου, «ως εναλλακτικό, που θα μπορούσε να ικανοποιήσει τις επιχειρησιακές σας απαιτήσεις», όπως τονί­ζεται ρητώς στο υποβληθέν κείμενο. Σημειώνεται επίσης, σε ελληνική με­τάφραση δική μας, ότι «η Κάρπαθος δεν συμπεριλαμβανόταν στις αρχικές μας συνομιλίες, όταν ξεκίνησε αυτή η προσπάθεια, αλλά νομίζουμε ότι πιθανόν να φαίνεται ως μία βραχυ­πρόθεσμη και μακροπρόθεσμη λύση στις (επιχειρησιακές) ανάγκες σας». Ακολουθεί μια σελίδα με δύο αερο­ναυτιλιακούς χάρτες της ευρύτερης περιοχής της Καρπάθου, όπου πα­ρουσιάζονται λεπτομερώς τα γεωγρα­φικά, κλιματολογικά και γεωπολιτικά πλεονεκτήματα, καθώς και τεχνικές λεπτομέρειες από μια τέτοια επιχει­ρησιακή επιλογή της Καρπάθου, αντί για οποιαδήποτε άλλη ελληνική αε­ροπορική βάση/αεροδρόμιο. Στην τρίτη σελίδα του εγγράφου επισημαίνεται το γεγονός ότι το Αεροδρόμιο της Καρπάθου βρίσκεται σε σχετικά «ήσυχη» περιοχή, όπου μπορούν να εκπαιδευτούν χωρίς προβλήματα οι χειριστές του συστήματος. 

Για το αν τυχόν χρησιμοποίηση του Αεροδρομίου της Καρπάθου εξυπηρετεί και την Πολεμική Αεροπορία και την Ελλάδα γενικότερα ερωτήθη πρόσφατα υψηλά ιστάμενη πηγή του ΓΕΑ, η οποία ήταν θετική μεν, αλλά λακωνική: «Εμάς, ως αεροπόρους, μας εξυπηρε­τεί απολύτως, γιατί έτσι αποκτάμε ένα ακόμα πλήρως επι­χειρησιακό αεροδρόμιο, και μάλιστα ευρισκόμενο ακό­μα πιο ανατολικά, στα Δω­δεκάνησα. Το θέμα όμως δεν είναι στο δικό μας επι­χειρησιακό επίπεδο, αλλά σε πολιτι­κό και διπλωματικό», Στις 26 Μαΐου, ευρισκόμενος στην Κάρπαθο για να εκπροσωπήσει την κυβέρνηση στα «Ηλιάκεια 2015», ο ΥΕΘΑ Π. Καμμένος, ερωτηθείς από τα «Π» ακριβώς για το θέμα αυτό, είχε δηλώσει μετα­ξύ άλλων τα εξής: «Ήδη προτάθηκε προς την πλευρά του ΝΑΤΟ, αλλά και στις ΗΠΑ η μεταφορά των αεροπορι­κών δραστηριοτήτων από την Κρήτη στην Κάρπαθο. Η Κάρπαθος διαθέτει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του Αιγαί­ου. Βρίσκεται σε κομβικό σημείο, μεταξύ του Αιγαίου, της Μέσης Ανατο­λής και της Βόρειας Αφρικής...». Ο ίδιος σε άλλο σημείο είχε προσθέ­σει: «Δεν πρόκειται να κάνουμε καμία καινούργια αμερικανική βάση -όπως ακούγεται. Ζητήσαμε να μεταφέρουμε, εάν είναι σύμφωνη και η Συμμαχία, τις αεροπορικές δραστηριότη­τες της Κρήτης στην Κάρπαθο». Και ο υπουργός κατέληξε λέγοντας: «θεω­ρώ ότι η δημιουργία μιας τέτοιας βάσεως εδώ θα βοηθήσει πολύ και την Κάρπαθο, αλλά και τις επιχειρήσεις όλης της Συμμαχίας». 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-20/06/2015)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger