►Άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων του Ελληνικού Στρατού στη διάρκεια άσκησης.
►Οι μεθοδεύσεις των ξένων δανειστών οδηγούν σταδιακά την Ελλάδα σε πλήρη αποδυνάμωση στα πρότυπα όσων έγιναν στη γειτονική χώρα που από 120.000 άνδρες και 1.300 άρματα το 1983, σήμερα έχει 18.000 οπλίτες και 86 τάνκς!
Υπάρχουν τρείς τρόποι για να καταστραφεί ένα στράτευμα. Ο πρώτος είναι η μη ανανέωση του εξοπλισμού του με την κατάργηση κάθε εξοπλιστικού προγράμματος, με αποτέλεσμα το υλικό του να καθίσταται σύντομα απηρχαιωμένο και να καθορίζει τη μορφή των επιχειρήσεων που είναι δυνατόν να αναλάβει. Ο δεύτερος είναι ο δραστικός περιορισμός του λειτουργικού του προϋπολογισμού, που πλήττει άμεσα τη συντήρηση του υπάρχοντος υλικού, που σε συνδυασμό με την υποβάθμιση της εκπαιδεύσεως και την έλλειψη καυσίμων οδηγεί το όλο σύστημα σε ακινησία. Και ο τρίτος είναι η μείωση του προσωπικού και η καταδίκη στην εξαθλίωση αυτών που παραμένουν....
Και τους τρεις αυτούς τρόπους τους βλέπουμε σε πλήρη εφαρμογή με όλες τις κυβερνήσεις μετά την υπογραφή του πρώτου Μνημονίου -με πρωτοβουλία του ανεγκέφαλου που έδεσε τη χώρα χειροπόδαρα και που προς όνειδος όλων μας κυκλοφορεί ακόμη ελεύθερος-, ανίκανες να προβάλουν αντίσταση για την προάσπιση του δικαιώματος κάθε χώρας στην άμυνα.
Το τρίτο λάθος
Οι δύο πρώτοι τρόποι έχουν πλειστάκις αναλυθεί από τις στήλες (και) της «κυριακάτικης δημοκρατίας». Ο τρίτος, που αφορά το προσωπικό, χρειάζεται αρκετό χώρο για να περιγραφεί πλήρως, αλλά μία γενική αναφορά σε αυτόν θα έδινε την εξής εικόνα:
α) Αυτή τη στιγμή μετά την απαράδεκτη απόφαση Μεϊμαράκη να μειώσει τη θητεία στους εννέα μήνες, το έλλειμμα προσωπικού στην εγκεκριμένη οροφή των Ε.Δ. ανέρχεται σε περίπου 25.000 άτομα!
β) Η τρόικα, ως μη έδει και ως μη έχουσα κανένα δικαίωμα (βάσει της συνθήκης του Μάαστρίχτ) παρεμβάσεως στον σκληρό πυρήνα της εθνικής κυριαρχίας που είναι η άμυνα, επέβαλε την περαιτέρω μείωση του προσωπικού διά της αρνήσεως της να εγκρίνει την ανανέωση των γηρασκόντων ΕΠΟΠ με τη πρόσληψη νέων.
γ) Τη μείωση του αριθμού των στελεχών των Ε.Δ. (αξιωματικοί και υπαξιωματικοί) κατά 55%, διά της κλιμακωτής μειώσεως του αριθμού των εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές στο διάστημα 2009-2014.
Το περίεργο είναι ότι, ενώ το γεγονός αυτό έχει αναφερθεί κατ' επανάληψη, ουδείς ανέφερε ότι μείωση κατά 55% του αριθμού των αξιωματικών και υπαξιωματικών οδηγεί στο προφανές συμπέρασμα ότι μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια θα έχουμε αντίστοιχη μείωση της συνολικής οροφής των Ε.Δ.! Με άλλα λόγια, μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια η κυβέρνηση θα αναγκασθεί εκ των πραγμάτων να μειώσει τις Ε.Δ. της χώρας στο μισό και πλέον από αυτό που είναι σήμερα, στα πρότυπα αυτού που έγινε προ ετών και στη Βουλγαρία. Συγκεκριμένως από έναν στρατό 120.000 ανδρών και 1.300 αρμάτων που είχε η Βουλγαρία το 1983, σήμερα έχει μία δύναμη 18.000 (!) ανδρών και 86 άρματα μάχης. Αντίστοιχα, στην αεροπορία, από περίπου 225 μαχητικά το 1983, σήμερα διαθέτει μόνο 46 και αυτά απαρχαιωμένα, ενώ το ναυτικό της είναι στην ουσία ανύπαρκτο.
Κατά τα άλλα πάντως, η Βουλγαρία έχει μετάσχει ή μετέχει ακόμη σε 17 αποστολές στο εξωτερικό, γιατί με τις περικοπές των Ε.Δ αυτός ήταν ακριβώς ο έξωθεν επιβληθείς ρόλος της χώρας στον τομέα της άμυνας (στοιχειώδεις Ε.Δ, για εσωτερική κυρίως ασφάλεια και ικανότητα συμμετοχής σε επιχειρήσεις της Συμμαχίας, ειρηνευτικές αποστολές κ.λ.π.).
Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω: Απλώς ότι κάποιοι έγραψαν στα παλαιά τους υποδήματα την αμυντική πολιτική της χώρας μας που μέχρι πρόσφατα ήταν μετά βίας ανάλογη με τις απειλές που αντιμετωπίζει, και της καθόρισαν μία αμυντική πολιτική ανάλογη με τους δικούς τους σχεδιασμούς. Και αυτήν τη μετά βεβαιότητας κατάληξη της άμυνας της χώρας στο άμεσο μέλλον οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών όχι μόνο την αποδέχτηκαν χωρίς να ακουστεί ούτε κιχ, λες και θα σήμαινε τίποτε αν στο δυσθεώρητο χρέος των 300 δισ. ευρώ της χώρας προσθέτονταν 1-2 δισ. ακόμη, ή θα είχε κάνεις το ηθικό ή άλλο δικαίωμα να αρνηθεί σε μία χώρα το δικαίωμα της άμυνας!
Αυτή η κατρακύλα και η αγνόηση των παραπάνω επιχειρημάτων έφτασε στο σημείο να δέχεται η κυβέρνηση περικοπές στις απόλαβες και τις συντάξεις των στρατιωτικών άνω του 50%, που σίγουρα δεν έχουν σκοπό τη μείωση του χρέους ή του ελλείμματος της χώρας κατά 170.000.000 ή 250.000.000 ευρώ (σταγών εν τω ωκεανώ του χρέους), αλλά την καταστροφή του τελευταίου και κυριότερου πυλώνα της αμυντικής ισχύος κάθε χώρας που είναι το στρατιωτικό προσωπικό. Η αγανάκτηση και οι αντιδράσεις του οποίου για την πλήρη εξαθλίωση του, όπως είδαμε και στην τελευταία εντυπωσιακή εκδήλωση αποστράτων και εν ενεργεία στρατιωτικών, έφτασαν πλέον σε επικίνδυνο σημείο.
Αν, όμως, και η κυβέρνηση αυτή δεν διεκδίκησε το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε χώρας στην άμυνα -προβάλλοντας επιτέλους ένα πλήρως δικαιολογημένο «όχι» εκεί που όλοι περιμέναμε- δεν περιορίστηκε σε αυτό, αλλά συνέχισε όπως και όλες οι προηγούμενες τα λάθη του παρελθόντος. Και εννοούμε ότι ακόμη και στο μόνο που μπορούσε να κάνει κάτι χωρίς την όποια παρέμβαση της τρόικας, τις αδιάβλητες δηλαδή κρίσεις της στρατιωτικής ηγεσίας -περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένες από την όλη κατάσταση-, προέβη σε κρίσεις, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αποστρατεία του μέχρι τώρα Α/ΓΕΣ, αντιστράτηγου Κων. Γκίνη, που μόνο ως ασχήμια θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί.
Και τούτο γιατί αυτό που έχει ξεχωριστή σημασία δεν είναι μόνο η απομάκρυνση ενός άριστου αξιωματικού, όπως ο πρώην Α/ΓΕΣ κάτι που δυστυχώς έχει συμβεί κατ' επανάληψη από όλες τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες, αλλά και ο τρόπος που έγινε.
Προσβολή!
Η απομάκρυνση ενός Αρχηγού Κλάδου μόνο εφτά μήνες μετά την επιλογή του και δη χωρίς κανένα ψεγάδι στη μέχρι τώρα θητεία του είναι ως εκ του γεγονότος αυτού προσβολή που στρέφεται όχι μόνον εναντίον του ίδιου, αλλά ολόκληρου του Σώματος των αξιωματικών. Ταυτόχρονα, είναι και ένα ακραίο αρνητικό μήνυμα προς όλους τους αξιωματικούς, που απλώς σημαίνει ότι άσχετα με το πόσο καλός ή και άριστος είναι κάνεις στη δουλειά του, μπορεί να σταλεί σπίτι του αν, για παράδειγμα, υποτεθεί (σ.σ.: υπόθεση κάνουμε) ότι δεν ικανοποιεί κάποια ρουσφέτια του πολιτικού του προϊσταμένου.
Το να προσθέσει κανείς σε αυτό ότι η ενέργεια αυτή είχε και άλλες συνέπειες, όπως την τοποθέτηση ενός νέου Α/ΓΕΣ ή διοικητή Στρατιάς κ.λ.π. ελάχιστο χρόνο μετά την ολιγόμηνη τοποθέτηση τους στην προηγούμενη θέση τους και πλείστα άλλα ελάχιστη σημασία έχει για πολιτικούς που εμφορούνται από τέτοιες απόψεις, όπως ο Π. Παναγιωτόπουλος.
Η θητεία των αρχηγών και των αξιωματικών
ΑΥΤΟ που έθεσε φεύγοντας ο αντιστράτηγος Γκίvnς είναι ότι η θητεία των αρχηγών αλλά και άλλων αξιωματικών σε υψηλές θέσεις της στρατιωτικής ιεραρχίας πρέπει να είναι «κλειστή», δηλαδή χρονικά καθορισμένη, ώστε να μπορούν να εκπληρώσουν συγκεκριμένους στόχους.
Και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί ο σχετικός νόμος προς τούτο. Υπενθυμίζεται ότι παλαιότερα η θητεία ενός αρχηγού ήταν 2+1 χρόνια (δύο χρόνια σίγουρα και ένα κατ’ επιλογή της κυβερνήσεως), την οποία ο Σπηλιωτόπουλος, τη εισηγήσει ενός τέως συνταγματάρχη, κατήργησε με τον νόμο 3257/29- 07-2004 το 2004, που σήμαινε ότι κανείς αρχηγός δεν ήταν βέβαιος ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει κάτι που θα έπαιρνε περισσότερο από έναν χρόνο.
Στην ουσία τίποτε δηλαδή γιατί τίποτε δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε ένα τόσο σύντομο διάστημα με τις υπάρχουσες διαδικασίες. Και το 2010, με τον περίφημο νόμο 3833, ο γνωστός «μεταρρυθμιστής» Ευ. Βενιζέλος διατήρησε αυτή τη διάταξη, με αποτέλεσμα ο κάθε υπουργός να μπορεί να αλλάζει τους αρχηγούς κατά το δοκούν ή άλλως, όποτε του κάνει κέφι. Σημ.: Αυτό ήταν ένα ελάχιστο μόνο δείγμα (γιατί υπάρχουν πλείστα άλλα) της «προσφοράς»» των εκάστοτε άσχετων που τοποθετούνται εδώ και πολλά χρόνια στο ΥΠΕΘΑ. Θα ήταν ουτοπία να περιμένει κανείς ότι ο νυν υπουργός θα έκανε κάτι για να αλλάξει το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο που πρότεινε ο πρώην Α/ΓΕΣ, ως τελευταία προσφορά του προς το Στράτευμα, γιατί υπάρχει καταφανής διαφορά επιπέδου. Ο Κ. Γκίνης, άλλωστε, μπήκε αρχηγός τάξεως στο Στράτευμα και έφυγε ως αρχηγός. Ο Π. Παναγιωτόπουλος μπορεί να ξέρουμε πώς μπήκε στην πολιτική αλλά δεν ξέρουμε πώς θα βγει από αυτήν…
Από τον Μάνο Ηλιάδη
(Κυρ. Δημοκρατία-16/3/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.