•Πρωταρχικό μέλημα η άρση των αδιεξόδων.
•Στο επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ των υπουργών Εθνικής Άμυνας Π. Παναγιωτόπουλου και Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, αλλά και του ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Ισκαντάρ Σάφα βρέθηκε το ζήτημα των οφειλών του Δημοσίου προς τα ΕΝΑΕ.
•Σε αδιέξοδο οι 1.100 εργαζόμενοι των ναυπηγείων αλλά και η κατασκευή τριών υποβρυχίων Type-214 που θα άπρεπε ήδη να έχουν παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό.
Σε βασική προτεραιότητα έχει αναγάγει η κυβέρνηση την άρση του αδιεξόδου στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, βλέποντας ότι ένα θέμα που άρχισε ως μία προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και εξυγίανσης μιας προβληματικής επιχείρησης εξελίσσεται σε μια μόνιμη πληγή, όχι μόνο για τις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και για τη βαριά βιομηχανία της χώρας...
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται, άλλωστε, και η συνάντηση που είχαν χθες οι αρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Άμυνας Π. Παναγιωτόπουλος και Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης με τον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σάφα. Στο επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ των δύο πλευρών βρέθηκε το ζήτημα που υπάρχει αναφορικά με τις οφειλές οι οποίες βαρύνουν το ελληνικό Δημόσιο προς την ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ, για το οποίο συμφωνήθηκε να αρχίσουν άμεσα επαφές μεταξύ ομάδων τεχνικών και νομικών συμβούλων που καθεμία πλευρά θα ορίσει, έτσι ώστε αν είναι δυνατόν μέσα στο επόμενο δίμηνο να βρεθεί οριστική λύση για τα ναυπηγεία.
Στη μέση όλης αυτής της διαδικασίας έχουν βρεθεί τόσο οι 1.100 εργαζόμενοι των ναυπηγείων όσο και τα τρία σύγχρονα υποβρύχια Type -214 (Παπανικολής) του προγράμματος «Αρχιμήδης», το οποία υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε ήδη να έχουν παραδοθεί στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία παραμένουν απλήρωτοι επί 11 μήνες έχοντας υποχρεωθεί σε εκ περιτροπής εργασία μίας ημέρας την εβδομάδα, προχωρώντας κατά τους τελευταίους μήνες σε μια έφοδο στον προαύλιο χώρο του Πενταγώνου και σε πολλές άλλες ανάλογες κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες προς όλα τα συναρμόδια υπουργεία διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους.
Υποβρύχια
Σε ό,τι αφορά τα τρία εναπομείναντα υποβρύχια του προγράμματος «Αρχιμήδης», η κατασκευή τους αν και έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90%, το Π.Ν. δεν μπορεί να τα παραλάβει εξαιτίας του αδιεξόδου στις παραπάνω διαπραγματεύσεις. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα υποβρύχια «Πιπίνος», «Ματρόζος» και «Κατσώνης» η κατασκευή των οποίων έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 90%.
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η κυβέρνηση καταβάλει προσπάθειες προκειμένου να ανατραπεί η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που επιβάλει στα ΕΝΑΕ να εκτελούν παραγγελίες μόνο του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα για στρατιωτικές παραγγελίες από ξένη χώρα και για παραγγελίες εμπορικού χαρακτήρα χωρίς, πάντως, μέχρι στιγμής, να υπάρχει κάποιο απτό αποτέλεσμα.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μάλιστα, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι που χειρίζονται το θέμα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμη πρόβλημα, όπως τουλάχιστον αυτό προέκυψε μέσα από την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με βάση την οποία επεβλήθη στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά επιστροφή κρατικών ενισχύσεων ύψους 310 εκατ. ευρώ.
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΙ0ΝΥΣ0Π0ΥΛ0Υ
(Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΡΙΟ-13/03/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.