✓ Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος με τον πρέσβη των ΗΠΑ.
✓ Στο τραπέζι και η χρήση υποδομών της χώρας με φόντο την πρόσφατη κρίση στη Μ. Ανατολή!
Από τον
Ευθύμιο Π. Πέτρου
Εξαιρετικά κρίσιμης σημασίας, αντιστρόφως ανάλογο προς τη μικρή διάρκεια του, θεωρείται το ταξίδι-αστραπή του υπουργού Εθνικής Αμύνης Δημ. Αβραμόπουλου στις ΗΠΑ για συνομιλίες με τον Αμερικανό ομόλογο του Τσακ Χέιγκελ. Με τη Μέση Ανατολή να φλέγεται, αναδεικνύεται ο ρόλος της Ελλάδος ως παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή, αλλά και ως κυματοθραύστη για την ανάσχεση της πλημμυρίδας του ισλαμικού εξτρεμισμού που πλησιάζει επικίνδυνα.
Σημαντικό «χαρτί» για την επιχειρηματολογία του Έλληνα υπουργού υπήρξαν οι στοχευμένες γεωπολιτικές... κινήσεις που έγιναν στην περιοχή με έμφαση κομβικές χώρες, όπως η Αίγυπτος και η Ιορδανία. Οι εξελίξεις ήδη έχουν δικαιώσει τη διορατική και σώφρονα στάση της Ελλάδος.
Η χρησιμοποίηση υποδομών στην Ελλάδα για τις επόμενες κινήσεις των ΗΠΑ αλλά και η πιθανότητα συμμαχικής δράσεως στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ ήταν από τα θέματα των συζητήσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον από την αμερικανική πλευρά για την ταχύτατη ανάπτυξη στην Κρήτη (πιθανώς στο Καστέλι) των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, που, από ό,τι φαίνεται, χρειάζονται αμέσως για τη συμπλήρωση της από αέρος υποστηρίξεως των δυνάμεων που μένουν πιστές στην κυβέρνηση της Βαγδάτης, αλλά και των μαχητών της αυτόνομης κουρδικής οντότητας του βορείου Ιράκ. Αυτό θα σημάνει και τη συμμετοχή της χώρας μας στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογικών μέσων, που αξιοποιούνται όχι μόνο σε στρατιωτικές επιχειρήσεις, αλλά για την αντιμετώπιση ενός μεγάλου φάσματος σύγχρονων απειλών ασφαλείας, στις οποίες περιλαμβάνονται η τρομοκρατία και η παράνομη μετανάστευση.
Εξάλλου, στην ατζέντα των διμερών συνομιλιών βρέθηκε η επικαιροποίηση του προγράμματος δωρεάν παροχής πλεονάζοντος πολεμικού υλικού των ΗΠΑ στην Ελλάδα, η μετασκευή και αναβάθμιση του οποίου θα γίνει μέσα από την ελληνική αμυντική βιομηχανία, δημιουργώντας τον αναγκαίο πρόσθετο κύκλο εργασιών που συμβάλλει στη βιωσιμότητά της. Παράλληλα με τη μεταφορά τεχνογνωσίας που θα γίνει, βελτιώνονται οι προοπτικές για επενδύσεις με στόχευση τη δημιουργία κέντρων παροχής υπηρεσιών σε περιφερειακό επίπεδο.
Στα υπό συζήτηση συστήματα περιλαμβάνονται άρματα μάχης τύπου Μ1 Abrams και τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού. Όμως, ένα από τα πλέον σημαντικά εξοπλιστικά ζητήματα είναι η αναβάθμιση των παλαιότερων μαχητικών αεροσκαφών τύπου F-16 block 30. Αγορασμένα τη δεκαετία του '80, τα αεροπλάνα αυτά υπολείπονται πολύ σε δυνατότητες. Με ένα πρόγραμμα αναβαθμίσεως που έχει ήδη εφαρμοσθεί στα F-16 της αμερικανικής αεροπορίας, μπορούν να γίνουν ισάξια με τα πλέον σύγχρονα των block 50 και 52+. Τις σχετικές εργασίες μπορεί να αναλάβει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), η οποία έχει φέρει σε πέρας ανάλογο εκσυγχρονισμό των F-16 των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη.
Βρέθηκε λύση για τη στέγαση 2.000 αξιωματικών
ΑΝΟΙΓΕΙ ο δρόμος για απόκτηση κατοικιών από τουλάχιστον 2.000 αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαιούχους του ΑΟΟΑ (Ανεξάρτητος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών), με την ψήφιση από τη Βουλή του νόμου 4280/2014 (ΦΕΚ 159 της 8/8/2014) για την «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση, βιώσιμη ανάπτυξη οικισμών, ρύθμιση δασικής νομοθεσίας και άλλες διατάξεις».
Το ζήτημα, που παρέμενε σε εκκρεμότητα από το 1972 (!!!), μπαίνει τώρα στην τελική ευθεία για τη λύση του, αν και για την αίσια ολοκλήρωσή του απαιτούνται ακόμη κανονιστικές διατάξεις και ενέργειες που απαιτούν με τη σειρά τους τη συνεργασία πολλών κρατικών φορέων.
Με τον νέο νόμο μεταβάλλεται ριζικά η πολεοδομική νομοθεσία και δίδεται η δυνατότητα πολεοδομήσεως, αφού παραχωρηθεί στο Δημόσιο το 50% της εκτάσεως των ενδιαφερομένων. Στην περίπτωση του ΑΟΟΑ μάλιστα, οι εκτάσεις που θα παραχωρηθούν είναι είτε δασικές είτε αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Πρόκειται για έκταση συνολικής εκτάσεως 6.116 στρεμμάτων στο Πικέρμι, μέρος της οποίας αγόρασε ο ΑΟΟΑ το 1972. Ο οργανισμός κατέχει τα 2.466 στρέμματα (40,65% του συνόλου), το υπόλοιπο δε ανήκει στους Οικοδομικούς Συνεταιρισμούς Προσωπικού ΟΤΕ (18,39%), Ελληνικός Φοίνικας (3,22%) και Ολυμπιακή Στέγη (3,37%). Το υπόλοιπο 34,37% ανήκει σε διάφορους ιδιώτες. Από τις εκτάσεις αυτές, οικοδομήσιμα θα αποδοθούν στον ΑΟΟΑ 1.058 στρέμματα και στους υπόλοιπους ιδιοκτήτες 1.232.
Έπειτα από τρεις προσπάθειες για ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλεως, με πρώτη το 1976-80 και την τελευταία το 2004, κατά τις οποίες δεν είχε υπάρξει αποτέλεσμα, το θέμα ανακινήθηκε όταν στις αρχές του 2012 άρχισαν προσπάθειες για αναμόρφωση της πολεοδομικής νομοθεσίας. Μάλιστα, καθώς η περίπτωση του ΑΟΟΑ ήταν από τις πλέον περίπλοκες, αποφασίστηκε να λυθεί πρώτη αυτή, ώστε οι αποφάσεις που θα ληφθούν να αποτελέσουν οδηγό για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν όλους τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς της χώρας.
Ο δρόμος δεν θα είναι εύκολος, μια και το γραφειοκρατικό τέρας παραμένει ζωντανό και, προκειμένου να εφαρμοσθεί ο νόμος καταρχήν μόνο, απαιτεί:
• Την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος από το υπουργείο Περιβάλλοντος σχετικά με τις διαδικασίες του αστικού αναδασμού, καθώς και υπουργικών αποφάσεων για τη λειτουργία του νόμου.
• Την έκδοση Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως των υπουργείων Περιβάλλοντος, Οικονομικών και Εθνικής Αμύνης, για αναγκαστική συμμετοχή ιδιωτών ιδιοκτητών σε συνεταιρισμούς και συνένωση των συνεταιρισμών.
Επειδή η όλη διαδικασία δεν έχει προηγούμενο, κανένας δεν μπορεί να προβλέψει ακόμη τα ζητήματα που θα προκύψουν, όπως ο τρόπος παραχωρήσεως προς το Δημόσιο, οπότε κανείς δεν γνωρίζει πόσες ακόμη υπουργικές αποφάσεις ή ακόμη και Προεδρικά Διατάγματα θα απαιτηθούν κατά την πορεία εφαρμογής του νόμου.
Όταν όλες αυτές οι διαδικασίες ολοκληρωθούν, θα γίνει από τον ΑΟΟΑ η σύνταξη της πολεοδομικής μελέτης υπό τον έλεγχο του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο και πάλι θα πρέπει να συντάξει σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
(ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-24/08/2014)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.