• Για να το ξεκαθαρίσουμε: στην αρχαία Αθήνα δεν μπορούσες να καταλάβεις δημόσιο κτίριο και να μαζεύεις αδειανές ληκύθους.
Επειδή στην Ελλάδα ακούμε για την αρχαιότητα αλλά την αγνοούμε επιδεικτικά, ό,τι και να τσαμπουνήσεις για την εποχή του Περικλέους, τον χρυσούν αιώνα, τους πυθαγορείους, τους ορφικούς και την Τιτανομαχία, οι πολλοί θα το καταπιούν αμάσητο...
Δοκιμάστε να ισχυριστείτε σε παρέα ότι ο Ηρακλής (σύμφωνα με τον Ησίοδο) ήταν δυσλεκτικός και γι΄ αυτό δεν έγινε ηθοποιός, και δεν θα βρεθεί άνθρωπος να φέρει αντίρρηση. Ή αποπειραθείτε να πείσετε ότι η Κλυταιμνήστρα θυσίασε την Ιφιγένεια με δίκοπο σπαθί και ελβετικό σουγιά στη Δήλο για να φυσήξει ούριος άνεμος για την... Αργοναυτική Εκστρατεία. Πάλι θα το χάψουν. Και για τον Σωκράτη να πείτε ότι έκανε δεύτερα φωνητικά σε συναυλίες της Σαπφούς, ξανά απαρατήρητοι θα περάσετε.
Το πολύ-πολύ να σας γίνει, υπόδειξη να ζήσετε «κανονικά» σαν άνθρωπος και να παρατήσετε το διάβασμα. Το «κανονικά» σημαίνει να μην έχετε δική σας άποψη για τα πράγματα και δίψα για γνώση, αλλά να «ψωνίζετε» ιδεολογία από την τηλεόραση και πολιτικές αντιλήψεις από άτομα ακόμη πιο αδαή κι από τους σοβαροφανείς δημοσιογράφους. Να είστε, με λίγα λόγια, ολίγον τι μπαμπούίνοι.
Δοκιμάστε να ισχυριστείτε σε παρέα ότι ο Ηρακλής (σύμφωνα με τον Ησίοδο) ήταν δυσλεκτικός και γι΄ αυτό δεν έγινε ηθοποιός, και δεν θα βρεθεί άνθρωπος να φέρει αντίρρηση. Ή αποπειραθείτε να πείσετε ότι η Κλυταιμνήστρα θυσίασε την Ιφιγένεια με δίκοπο σπαθί και ελβετικό σουγιά στη Δήλο για να φυσήξει ούριος άνεμος για την... Αργοναυτική Εκστρατεία. Πάλι θα το χάψουν. Και για τον Σωκράτη να πείτε ότι έκανε δεύτερα φωνητικά σε συναυλίες της Σαπφούς, ξανά απαρατήρητοι θα περάσετε.
Το πολύ-πολύ να σας γίνει, υπόδειξη να ζήσετε «κανονικά» σαν άνθρωπος και να παρατήσετε το διάβασμα. Το «κανονικά» σημαίνει να μην έχετε δική σας άποψη για τα πράγματα και δίψα για γνώση, αλλά να «ψωνίζετε» ιδεολογία από την τηλεόραση και πολιτικές αντιλήψεις από άτομα ακόμη πιο αδαή κι από τους σοβαροφανείς δημοσιογράφους. Να είστε, με λίγα λόγια, ολίγον τι μπαμπούίνοι.
Μαραθών
Με τούτα και μ' εκείνα, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ «πουλάει» σαν τις ντεμέκ επώνυμες τσάντες στις λινάτσες της Ερμού, τείνει να εδραιωθεί η πεποίθησις ότι η «αναρχία» και η «άμεση δημοκρατία» ταυτίζονται! Επειδή ένας συμπαθής αριστερός μιμητής του Ψωμιάδη, που ντύνεται Σούπερμαν, είπε ότι είναι «αναρχικός» υπό την έννοια της «άμεσης δημοκρατίας», σχεδόν άπαντες νομίζουν ότι η Βίλα Αμαλίας κατελήφθη από τον Αλκιβιάδη λίγο πριν από τη Σικελική Εκστρατεία! Οι ανίδεοι περί τα ιστορικά (και είναι πολλοί τούτοι) έχουν την ψευδαίσθηση ότι στην κλασική Αθήνα, τη γενέτειρα της άμεσης δημοκρατίας, οι «αμεσοδημοκράτες» ήταν αστράτευτοι, είχαν τη μολότοφ στην κωλότσεπη, δεν πίστευαν σε θεούς και Πολιτεία και διάβαζαν «Αυγή».
Η πεισματική άρνηση των δημοσιογράφων, οι οποίοι συνομιλούν με τους σύγχρονους «αμεσοδημοκράτες», να κάνουν ερωτήσεις της προκοπής έχει οδηγήσει πλήθη μεγάλα σε ακόμη πιο ζοφερά πεδία άγνοιας και νεοβαρβαρισμού από τα νυν.
Πάντως, για να δώσουμε κι εμείς μια ιδέα περί αμέσου δημοκρατίας, θα υπενθυμίσουμε ότι η ιεροσυλία, η προδοσία και η διάδοση επιβλαβών ιδεών στην περίβλεπτη Αθήνα του 5ου προ χριστιανικού αιώνα τιμωρούνταν με θάνατο και στη μάχη του Μαραθώνα δεν συμμετείχαν «ολικοί αρνητές στράτευσης».
Παναγιώτης Λιάκος
(Εφ.Δημοκρατία-14/1/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.