• Θύελλα αντιδράσεων για την απόφαση που στέλνει το πλεονάζον προσωπικό πλέον και σε νέες περιοχές μετάθεσης.
• Στο κόκκινο και οι αίθουσες λόγω υπερπληθυσμού.
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, η οποία αφορά την «αυτοδίκαιη ένταξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις νέες περιοχές μετάθεσης». Στο έγγραφο που εστάλη σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης διευκρινίζεται ότι δάσκαλοι που πλεονάζουν επειδή...
η οργανική τους θέση βρίσκεται σε σχολεία που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν είτε μετατίθενται σε δημοτικά που υπάρχουν ελλείψεις είτε, προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριο τους, θα διδάσκουν σε περισσότερες από μία μονάδες. Επιπλέον, περιλαμβάνονται και αναλυτικοί πίνακες των περιοχών «αυτοδίκαιης ένταξης», όμως πλέον σχεδόν κάθε νομός θεωρείται περιοχή μετάθεσης.
η οργανική τους θέση βρίσκεται σε σχολεία που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν είτε μετατίθενται σε δημοτικά που υπάρχουν ελλείψεις είτε, προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριο τους, θα διδάσκουν σε περισσότερες από μία μονάδες. Επιπλέον, περιλαμβάνονται και αναλυτικοί πίνακες των περιοχών «αυτοδίκαιης ένταξης», όμως πλέον σχεδόν κάθε νομός θεωρείται περιοχή μετάθεσης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας εκπαιδευτικός που ανήκει στην κατηγορία του πλεονάζοντος προσωπικού μπορεί να μετατεθεί από τη μια άκρη ενός νομού στην άλλη ή, ακόμα χειρότερα, θα πρέπει να μετακινείται σε σχολεία από τη μια άκρη του νομού στην άλλη, για να συμπληρώσει το προβλεπόμενο ωράριο του. Το μέτρο αναμένεται να επεκταθεί και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που έχει θορυβήσει τους καθηγητές, οι οποίοι ζητούν από την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) να προχωρήσει άμεσα σε κινητοποιήσεις.
Οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βλέπουν πίσω από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας μια «επίθεση στα δικαιώματα και τις εργασιακές σχέσεις» των διδασκόντων. Τονίζουν ακόμα ότι το μέτρο αυτό θα επιδεινώσει περαιτέρω την οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών, καθώς «συνεπάγεται πρόσθετη επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού».
Για τους λόγους αυτούς, ζητούν πριν ανακοινωθεί η εφαρμογή της απόφασης και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να υπάρξει αντίδραση από το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών για να ανατραπεί το μέτρο.
Οι μαθηματικοί (!) διδάσκουν Ιστορία ελλείψει φιλολόγων
ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ του κινδύνου κρούει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΣΑΦ) για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στο λύκειο, ειδικά στη Θεωρητική Κατεύθυνση. Όπως καταγγέλλει, ελλείψει φιλολόγων στα σχολεία το μάθημα της Ιστορίας ανατίθεται σε άλλες ειδικότητες (ακόμα και σε μαθηματικούς ή φυσικούς) που, όπως είναι αναμενόμενο, αδυνατούν να το διδάξουν. Στην επιστολή διαμαρτυρίας του καλεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες της, κυρίως απέναντι στους μαθητές της Γ' Λυκείου που έχουν επιλέξει τη θεωρητική Κατεύθυνση, όπου το μάθημα της Ιστορίας πολλαπλασιάζεται με συντελεστή βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ο σύλλογος καλεί το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει την «αποψίλωση και υποβάθμιση» της δημόσιας εκπαίδευσης δεδομένης της οικονομικής κρίσης και της αδυναμίας των γονέων να ανταποκριθούν στα έξοδα των φροντιστηρίων.
Η φιλολογική κοινότητα αναφέρεται ακόμα στην «αυθαίρετη απόφαση», όπως τη χαρακτηρίζει, να συγχωνευθούν τμήματα στις τάξεις του λυκείου, ακόμα και στις κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται τμήματα με 30 μαθητές.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει νόμου, ο αριθμός των παιδιών ανά τμήμα έχει οριστεί στα 28. 0 ΠΣΑΦ επισημαίνει ότι πρόκειται όχι μόνο για μια παράνομη απόφαση, αλλά και αντιπαιδαγωγική, καθώς έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Και αυτό γιατί οι καθηγητές καλούνται να προετοιμάσουν τους μαθητές για τις πανελλαδικές εξετάσεις υπό εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες.
ΕΥΗ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΥ
(Εφ. Δημοκρατία-07/1/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.