■ Με νέα στρατιωτικά συστήματα εξοπλίζεται η Άγκυρα για τη διευκόλυνση της μεταφοράς αρμάτων μάχης.
■ Οι Έλληνες επιτελείς ανησυχούν με την ενίσχυση των τουρκικών δυνάμεων στον Έβρο και με την επιμονή του στρατού της Γείτονος να εντάξει στη δύναμη του τα εν λόγω συστήματα.
Τη στιγμή κατά την οποία ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, δείχνει να τείνει χείρα φιλίας προς την Άγκυρα, οι Τούρκοι εντείνουν το ρυθμό υλοποίησης του εξοπλιστικού τους προγράμματος ενισχύοντας τόσο τις αποβατικές δυνάμεις που... διατηρούν στα μικρασιατικά παράλια, απέναντι ακριβώς από τα ελληνικά νησιά, όσο και τα στρατεύματα στη μεθοριακή γραμμή του Έβρου, με σύγχρονα μέσα διάβασης υδάτινων κωλυμάτων. Ιδιαίτερα κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα και αμέσως μετά την έναρξη της κατασκευής της αντιαρματικής τάφρου, συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων, πλάτους 30 μέτρων και βάθους 7 μέτρων, από τον ελληνικό στρατό.
Οι Τούρκοι, δείχνοντας ξεκάθαρα τις προθέσεις τους, σπεύδουν να προμηθευτούν δεκάδες συστήματα ακτοδρόμων και πλωτών γεφυρών, ικανών να υπερκεράσουν κάθε υδάτινο κώλυμα είτε αυτό είναι φυσικό είτε τεχνητό.
O λόγος για την προμήθεια σαράντα συστημάτων ακτοδρόμων βαρέως τύπου που προμηθεύτηκε ο τουρκικός στρατός από τη Μεγάλη Βρετανία, με το σύνολό τους να τίθεται σε υπηρεσία όχι κάπου στα νοτιανατολικά σύνορα, όπου μαίνονται α μάχες με τους Κούρδους του ΡΚΚ, αλλά στην Ανατολική Θράκη, λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Πρόκειται για συστήματα τα οποία μπορούν να αντέξουν βάρος οχήματος μέχρι και 70 τόνων, ακόμα και σε μαλακό έδαφος -όπως είναι, για παράδειγμα η όχθη ενός ποταμού ή ακόμη και η ακτή ενός νησιού-, φέρονται επί βαρέων φορτηγών αυτοκίνητων και χαρακτηρίζονται από την ευκολία χρήσης τους χάρη στο απλό και λειτουργικό σύστημα στρώσης που τα φορτηγά διαθέτουν. Οι συγκεκριμένοι διάδρομοι μπορούν να αντέξουν άνετα το βάρος ενός άρματος, αφού είναι κατασκευασμένοι από κράματα αλουμινίου μεγάλης αντοχής έχοντος περίπου 54 μέτρα μήκος και περί τα 4,5 μέτρα πλάτος. Οι συγκεκριμένοι ακτόδρομοι αποτελούν σαφώς επιθετικό όπλο, το οποίο, σε συνδυασμό με τις πενήντα δυο αμφίβιες γέφυρες τύπου Samur FNSS, οι παραδόσεις των οποίων στις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους μήνες έχει θέσει σε επαγρύπνηση τις ελληνικές στρατιωτικές μονάδες στη μεθόριο του Έβρου.
Οι Έλληνες επιτελείς έχουν τοποθετήσει τις παραπάνω παραγγελίες στο «μικροσκόπιο» τους θεωρώντας πως ο τουρκικός στρατός «ενισχύει υπερβολικά» τις δυνάμεις που διαθέτει στην περιοχή τουλάχιστον στο κομμάτι που αφορά στην προετοιμασία του εδάφους για την ανάπτυξη και τη μεταφορά αρμάτων μάχης ή άλλων, βαρίου τύπου οχημάτων από τη μια όχθη του ποταμού Έβρου στην άλλη. Εκείνο που φαίνεται να εντείνει έτι περαιτέρω την ανησυχία των Ελλήνων αξιωματικών είναι η επιμονή του τουρκικού στρατού να εντάξει στη δύναμή του τα εν λόγω συστήματα δεδομένου ότι πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη παραγγελία μέσα σε μόλις λίγα χρόνια που κάνει η Άγκυρα για την απόκτηση επιθετικών συστημάτων διάβασης κωλυμάτων και άρσης εμποδίων. Όπως σημειώνουν, πάντως, οι ίδιοι επιτελείς, οι Τούρκοι, μέσω της ενίσχυσης των δυνάμεών τους με τέτοιου τύπου μέσα επιδιώκουν να αναγκάσουν τη χώρα μας να συνεχίσει να διατηρεί στην περιοχή του Έβρου σημαντικό αριθμό έμψυχου και τεχνικού υλικού, που σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσε να μετακινήσει, προκειμένου να ενισχύσει την άμυνα των νησιών του Αιγαίου.
Τουρκικά αποβατικά σκάφη στο Αιγαίο
Με ανάλογη μεθοδικότητα προετοιμάζεται, ωστόσο, η Τουρκία και στο έτερο εν δυνάμει θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων με τη χώρα μας που δεν είναι άλλο από τα νησιά του Αιγαίου. Ιδιαίτερα κατά την τελευταία διετία η Τουρκία έχει προχωρήσει τόσο σε νέες παραγγελίες όσο και σε αρκετές παραλαβές αποβατικών σκαφών, το σύνολο των οποίων βρίσκεται ελλιμενισμένο στα μικρασιατικά παράλια.
Πρόκειται για σκάφη που είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να καλύπτουν μικρές αποστάσεις με μεγάλες ταχύτητες μεταφέροντας βαριά μηχανοκίνητα και σημαντικό αριθμό στρατιωτών μαζί με τον οπλισμό τους.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε το νέο Hovercraft που σχεδιάζει να εντάξει στο δυναμικό του ο τουρκικός στρατός το οποίο μπορεί να μεταφέρει έξι άτομα διαθέτει μεγάλη ευελιξία μικρή εμβέλεια και κινείται με 55 χιλιόμετρα την ώρα στην επιφάνεια του νερού. Το συγκεκριμένο σκάφος εάν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο αριθμό, έχει τη δυνατότητα μέσα σε λίγα μόλις λεπτά να μεταφέρει σημαντική αποβατική δύναμη από τα τουρκικά παράλια στα ελληνικά νησιά. Με τα σκάφη αυτά, το κόστος κατασκευής των οποίων είναι εξαιρετικά χαμηλό, οι Τούρκοι αποκτούν ένα ακόμη ταχύ μέσο για την πραγματοποίηση αιφνιδιαστικών αποβατικών επιχειρήσεων, κάτι για το οποίο προετοιμάζονται κάθε χρόνο με την άσκηση «EFES». Το σκάφη αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στο γεωγραφικό χώρο του Αιγαίου αφού πρόκειται για μέσα που δεν διαθέτουν μεγάλη εμβέλεια και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ανοιχτή θάλασσα καθότι το πλήρωμα δεν διαθέτει προστασία.
Ακόμη πιο σημαντική είναι, όμως, η επικείμενη προμήθεια δύο αποβατικών πλοίων LST, τα οποία σε συνδυασμό με τη ναυπήγηση με εντατικούς ρυθμούς οχτώ ακόμη αποβατικών σκαφών αρμάτων για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό, στέλνουν ένα κάθε άλλο παρά… ειρηνικό μήνυμα προς την ελληνική πλευρά. Να σημειώσουμε πως ιδίως σε ό,τι αφορά στα δυο αποβατικά σκάφη LST, αυτά έχουν δυνατότητα μεταφοράς τριακοσίων πενήντα ανδρών, τεσσάρων αρμάτων μάχης και ενός ελικοπτέρου, αποτελώντας σημαντική απειλή για την αμυντική γραμμή των νησιών μας. Σύμφωνα με πληροφορίες τη δεδομένη στιγμή η Τουρκία διαθέτει πέντε αποβατικά πλοία - όσα και η χώρα μας. Εκεί, όμως που οι τουρκικές δυνάμεις υπερέχουν ποσοτικά έναντι των ελληνικών είναι στα μικρά αποβατικά σκάφη. Το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει σαράντα ένα τέτοια σκάφη, έναντι μόλις εφτά του ελληνικού.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-12/1/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.