Αρχική » , , , » Πλωτές γέφυρες για απόβαση στον Έβρο αγοράζει η Τουρκία !

Πλωτές γέφυρες για απόβαση στον Έβρο αγοράζει η Τουρκία !


 Με νέα στρατιωτικά συστήματα εξοπλίζεται η Άγκυρα για τη διευκόλυνση της μεταφοράς αρμάτων μάχης.
 Οι Έλληνες επιτελείς ανησυχούν με την ενίσχυση των τουρκικών δυνάμεων στον Έβρο και με την επιμονή του στρατού της Γείτονος να εντάξει στη δύναμη του τα εν λόγω συστήματα.

Τη στιγμή κατά την οποία ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος, δείχνει να τεί­νει χείρα φιλίας προς την Άγκυρα, οι Τούρκοι εντείνουν το ρυθμό υλοποίησης του εξοπλιστικού τους προγράμματος ενισχύοντας τόσο τις αποβατικές δυ­νάμεις που... διατηρούν στα μικρασια­τικά παράλια, απέναντι ακριβώς από τα ελληνικά νησιά, όσο και τα στρατεύματα στη μεθοριακή γραμμή του Έβρου, με σύγχρονα μέσα διάβασης υδάτινων κωλυμάτων. Ιδιαίτερα κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα και αμέσως μετά την έναρξη της κατα­σκευής της αντιαρματικής τάφρου, συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων, πλάτους 30 μέτρων και βάθους 7 μέτρων, από τον ελληνικό στρατό.

Οι Τούρκοι, δείχνοντας ξεκάθαρα τις προθέσεις τους, σπεύδουν να προμηθευτούν δεκάδες συστήματα ακτοδρόμων και πλωτών γεφυρών, ικανών να υπερκεράσουν κάθε υδάτινο κώλυμα είτε αυτό είναι φυσικό είτε τεχνητό.

O λόγος για την προμήθεια σαράντα συστημάτων ακτοδρόμων βαρέως τύπου που προμηθεύτηκε ο τουρκι­κός στρατός από τη Μεγάλη Βρετα­νία, με το σύνολό τους να τίθεται σε υπηρεσία όχι κάπου στα νοτιανατολικά σύνορα, όπου μαίνονται α μά­χες με τους Κούρδους του ΡΚΚ, αλλά στην Ανατολική Θράκη, λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Πρόκειται για συστήματα τα οποία μπορούν να αντέξουν βάρος οχήματος μέχρι και 70 τόνων, ακόμα και σε μαλακό έδαφος -όπως είναι, για παράδειγμα η όχθη ενός ποταμού ή ακόμη και η ακτή ενός νησιού-, φέρονται επί βαρέων φορτηγών αυ­τοκίνητων και χαρακτηρίζονται από την ευκολία χρήσης τους χάρη στο απλό και λειτουργικό σύστημα στρώ­σης που τα φορτηγά διαθέτουν. Οι συγκεκριμένοι διάδρομοι μπορούν να αντέξουν άνετα το βάρος ενός άρ­ματος, αφού είναι κατασκευασμένοι από κράματα αλουμινίου μεγάλης αντοχής έχοντος περίπου 54 μέτρα μήκος και περί τα 4,5 μέτρα πλάτος. Οι συγκεκριμένοι ακτόδρομοι απο­τελούν σαφώς επιθετικό όπλο, το οποίο, σε συνδυασμό με τις πενήντα δυο αμφίβιες γέφυρες τύπου Samur FNSS, οι παραδόσεις των οποίων στις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις ανα­μένεται να ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους μήνες έχει θέσει σε επα­γρύπνηση τις ελληνικές στρατιωτικές μονάδες στη μεθόριο του Έβρου.

Οι Έλληνες επιτελείς έχουν τοποθε­τήσει τις παραπάνω παραγγελίες στο «μικροσκόπιο» τους θεωρώντας πως ο τουρκικός στρατός «ενισχύει υπερβολικά» τις δυνάμεις που διαθέτει στην περιοχή τουλάχιστον στο κομμάτι που αφορά στην προετοιμασία του εδά­φους για την ανάπτυξη και τη μεταφο­ρά αρμάτων μάχης ή άλλων, βαρίου τύπου οχημάτων από τη μια όχθη του ποταμού Έβρου στην άλλη. Εκείνο που φαίνεται να εντείνει έτι περαιτέρω την ανησυχία των Ελλήνων αξιωματικών είναι η επιμονή του τουρκικού στρατού να εντάξει στη δύναμή του τα εν λόγω συστήματα δεδομένου ότι πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη παραγγελία μέσα σε μόλις λίγα χρόνια που κάνει η Άγκυρα για την απόκτηση επιθετικών συστημάτων διάβασης κωλυμάτων και άρσης εμποδίων. Όπως σημειώνουν, πάντως, οι ίδιοι επιτελείς, οι Τούρκοι, μέσω της ενίσχυσης των δυνάμεών τους με τέτοιου τύπου μέσα επιδιώ­κουν να αναγκάσουν τη χώρα μας να συνεχίσει να διατηρεί στην περιοχή του Έβρου σημαντικό αριθμό έμψυχου και τεχνικού υλικού, που σε διαφορετι­κή περίπτωση θα μπορούσε να μετακι­νήσει, προκειμένου να ενισχύσει την άμυνα των νησιών του Αιγαίου.

Τουρκικά αποβατικά σκάφη στο Αιγαίο

Με ανάλογη μεθοδικότητα προετοιμάζεται, ωστόσο, η Τουρκία και στο έτερο εν δυνάμει θέατρο πολεμικών επιχειρήσεων με τη χώρα μας που δεν είναι άλλο από τα νησιά του Αι­γαίου. Ιδιαίτερα κατά την τελευταία διετία η Τουρκία έχει προχωρήσει τόσο σε νέες παραγγελίες όσο και σε αρκετές παραλαβές αποβατικών σκαφών, το σύνολο των οποίων βρί­σκεται ελλιμενισμένο στα μικρασια­τικά παράλια.

Πρόκειται για σκάφη που είναι σχε­διασμένα έτσι ώστε να καλύπτουν μικρές αποστάσεις με μεγάλες ταχύ­τητες μεταφέροντας βαριά μηχανο­κίνητα και σημαντικό αριθμό στρα­τιωτών μαζί με τον οπλισμό τους.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε το νέο Hovercraft που σχεδιάζει να εντάξει στο δυναμικό του ο τουρκικός στρα­τός το οποίο μπορεί να μεταφέρει έξι άτομα διαθέτει μεγάλη ευελιξία μικρή εμβέλεια και κινείται με 55 χιλιόμετρα την ώρα στην επιφάνεια του νερού. Το συγκεκριμένο σκάφος εάν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο αριθμό, έχει τη δυνατότητα μέσα σε λίγα μό­λις λεπτά να μεταφέρει σημαντική αποβατική δύναμη από τα τουρκικά παράλια στα ελληνικά νησιά. Με τα σκάφη αυτά, το κόστος κατασκευής των οποίων είναι εξαιρετικά χαμηλό, οι Τούρκοι αποκτούν ένα ακόμη ταχύ μέσο για την πραγματοποίηση αιφνιδιαστικών αποβατικών επιχει­ρήσεων, κάτι για το οποίο προετοι­μάζονται κάθε χρόνο με την άσκηση «EFES». Το σκάφη αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στο γεωγραφικό χώρο του Αιγαίου αφού πρόκειται για μέσα που δεν διαθέτουν μεγάλη εμβέλεια και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ανοιχτή θάλασσα καθότι το πλήρωμα δεν διαθέτει προστασία.

Ακόμη πιο σημαντική εί­ναι, όμως, η επικείμενη προμήθεια δύο αποβα­τικών πλοίων LST, τα οποία σε συνδυα­σμό με τη ναυ­πήγηση με εντατικούς ρυθμούς οχτώ ακόμη αποβατικών σκαφών αρμάτων για το τουρκι­κό Πολεμικό Ναυτικό, στέλνουν ένα κάθε άλλο παρά… ειρηνικό μήνυμα προς την ελληνική πλευρά. Να σημειώσουμε πως ιδίως σε ό,τι αφορά στα δυο αποβατικά σκάφη LST, αυτά έχουν δυνατότητα μεταφοράς τριακοσίων πενήντα ανδρών, τεσσάρων αρμάτων μάχης και ενός ελικοπτέ­ρου, αποτελώντας σημαντική απειλή για την αμυντική γραμμή των νησιών μας. Σύμφωνα με πληροφορίες τη δεδομένη στιγμή η Τουρκία διαθέτει πέντε αποβατικά πλοία - όσα και η χώρα μας. Εκεί, όμως που οι τουρκικές δυνάμεις υπερέχουν ποσοτικά έναντι των ελληνικών είναι στα μικρά αποβατικά σκάφη. Το τουρκικό Πο­λεμικό Ναυτικό διαθέτει σαράντα ένα τέτοια σκάφη, έναντι μόλις εφτά του ελληνικού. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-12/1/2012)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger