Πολεμικό αεροσκάφος Block 52 plus.
• Πονοκέφαλος στην Πολεμική Αεροπορία για τρία περιστατικά με βλάβες τους τελευταίους 9 μήνες.
Έντονο προβληματισμό δημιουργεί στην πολιτική και τη στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας το προχθεσινό, παρ' ολίγον τραγικό ατύχημα ενός υπερσύγχρονου μαχητικού αεροσκάφους F-16 Block 52 plus της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς κατά τη διάρκεια διαδικασίας προσγείωσης - απογείωσης (touch and go) δεν άνοιξαν τα... σκέλη προσγείωσης, με αποτέλεσμα να συρθεί εκατοντάδες μέτρα με την κοιλιά, χωρίς να υπάρξουν, ευτυχώς, ανθρώπινα θύματα.
Η ανησυχία και ο προβληματισμός εντείνονται από το γεγονός ότι έχουν προηγηθεί δυο ακόμη σοβαρά περιστατικά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει απώλειες ανθρώπινων ζωών μέσα σε εννέα μόλις μήνες. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι και τα τρία από τη «φουρνιά» των Block 52 plus και αυτό είναι ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο προς διερεύνηση, η οποία πρέπει να γίνει με κάθε σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα παύει να είναι σύμπτωση, εκτός βέβαια αν αποδειχτεί από τους ειδικούς. Τα αεροσκάφη της παραγγελίας του 1999 άρχισαν να εντάσσονται στην Πολεμική Αεροπορία το 2003 και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χαρακτηριστούν «παλιά». Υπάρχει πρόβλημα συντήρησης, έλλειψη ανταλλακτικών ή απλά υπάρχουν ελαττώματα που πρέπει να προβληματίσουν την Π.Α; Όπως και να έχει, τα τρία περιστατικά (σ.σ.: μαζί με το προχθεσινό) πρέπει να απασχολήσουν την ηγεσία. Τα δύο προηγούμενα περιστατικά έχουν ως εξής:
• Την Τρίτη 17 Μαΐου 2011, σε διθέσιο αεροσκάφος F-16D της 335 Μοίρας της 116 Πτέρυγας Μάχης, κατά τη διάρκεια της απογείωσης για εκπαιδευτική αποστολή, σημειώθηκε απώλεια του τροχού από το ριναίο σκέλος. Το αεροσκάφος δεν αντιμετώπισε άλλο πρόβλημα και προσγειώθηκε ασφαλώς στο αεροδρόμιο του Αράξου.
• Την Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011 και ώρα 09.18, κατά τη διάρκεια της απογείωσης μονοθέσιου αεροσκάφους F-16C Block 52 plus της 340 Μοίρας της 115 Πτέρυγας Μάχης για εκπαιδευτική αποστολή, διαπιστώθηκε πυρκαγιά στον κινητήρα του.
0 κυβερνήτης του αεροσκάφους, εφαρμόζοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, προσγείωσε άμεσα και ασφαλώς το αεροσκάφος, χωρίς άλλο πρόβλημα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σούδας. Την ίδια στιγμή, η επιτροπή διερεύνησης του ατυχήματος που συστάθηκε αναζητάει τα αίτια του ατυχήματος μεταξύ του ανθρώπινου λάθους, του βραχυκυκλώματος από αστοχία υλικού ή από ελλιπή συντήρηση. Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα, αλλά επειδή είναι το τρίτο ατύχημα με F-16 τους τελευταίους μήνες, ευτυχώς όχι μείζον, θα πρέπει να ερευνηθεί το τι ακριβώς έγινε, γιατί το ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από σπάνιο. Για την ακρίβεια, στη διεθνή βίβλο ατυχημάτων δεν υπάρχει κανένα ατύχημα όπως αυτό.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΓΑΛΑΝΟΥ
(ΕΦ.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-21/1/2012)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.