Αρχική » » Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο

Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο


Ποιο είναι το κυβερνητικό αεροσκάφος Embraer στο οποίο βάζει πωλητήριο η κυβέρνηση. 

Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ 

Από το 2012 προσπαθούμε να πουλήσου­με το ένα από τα τρία κυβερνητικά VIΡ αεροσκάφη μας! Φθάσαμε στο2015 και ακόμη δεν το έχουμε καταφέρει! Συνεπώς μην έχουμε καμία απορία για τα πιο... σύνθετα που λέγονται «αποκρατικοποιήσεις». Η ιστορία των VIΡ αεροσκαφών της Ελλάδας έχει το ενδιαφέ­ρον της. Τρία αεροσκάφη διαθέτει π Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το «υπερατλα­ντικό» Gulfstream και τα δυο Embraer, το μεγά­λο των 32 θέσεων και το μικρό των 16. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από τον Δεκέμβριο του 2012. Χωρίς επιτυχία, ως γνω­στόν....
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπο­ρική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας η οποία έχει την ευθύνη συντήρησης. Η ανάληψη της ευθύνης των πτήσεων VIΡ πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) μετά την τραγωδία με το λίαρ τζετ Falcon στην πτήση προς το Βουκουρέ­στι, κατά τη διάρκεια της οποίας είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες μεταξύ των οποίων και ο γιος του. 

Με το που ξέσπασε η κρίση τα VIΡ αεροσκά­φη μπήκαν στο στόχαστρο. Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική. Τε­λικά, έπειτα από ανακοινώσεις συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκέμβριο του 2012 ξεκίνησε η δι­αδικασία για την πώληση του μικρού Embraer των 13 θέσεων. Ύστερα από περίπου εννέα μή­νες τον Αύγουστο του 2013, υπήρξε επικαιροποίηση των όρων πώλησης του αεροσκάφους. 

Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7,7 εκατομμύ­ρια δολάρια. Σε αυτή την τιμή περιλαμβανόταν και το «πακέτο ανταλλακτικών» που υπήρχε στις αποθήκες της Π.Α. για τη συντήρηση του VIP αε­ροσκάφους. 

Από τον Νοέμβριο του 2013, υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την Π.Α. Μέχρι σήμερα η διαδικα­σία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα ανακοίνω­σε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του. Όπως λένε αεροπόροι που γνωρί­ζουν το θέμα, «το αεροσκάφος είναι πάρα πολύ καλό και αξιόπιστο» και θεωρούν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτες για την απόκτησή του. 

Κάποιοι, μάλιστα, εκφράζουν και σκεπτικισμό για την απόφαση της κυβέρνησης να επιμείνει στην πώληση. Και αυτό γιατί, όπως εξηγούν, «το αεροπλάνο έχει φθηνό κόστος χρήσης και χρησιμοποιείται πολύ συχνά όχι για πτήσεις VIΡ, αλλά για αεροδιακομιδές ασθενών». 

Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό, όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη, έχει ταυ­τιστεί με τις VIΡ κυβερνητικές πτήσεις άλλων εποχών. Όχι πολύ μακρινών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν... VIP! Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα VIP αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστά­σεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο, φαί­νεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε, τουλάχιστον μέχρι το 2013. 

Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των VIΡ αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες από ό,τι το 2012! Το ένα αεροσκάφος Embraer, των 13 θέσεων, το 2012 πέταξε 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις. Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105. Το μεγαλύτερο Embraer, των 30 θέσεων, το 2012 πέταξε 55 ώρες και 110 ώρες το 2013. Το τρίτο αεροσκάφος το αμερι­κανικό Gulfstream, το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό, το 2012 πέταξε 50 ώρες και 162 ώρες το 2013. Σύ­νολο 377 ώρες πτήσης σε έναν χρόνο! 

Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από τις «τσιμπημένες» ώρες VIΡ πτήσεων, υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι... απόρρητες και να μην ανακοινώνονται. Το κόστος χρήσης των αερο­σκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης. Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ... ακρι­βές! Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το... κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋ­πολογισμός διετίας για τα... σάντουιτς 440.000 ευρώ! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή του Δημήτρη Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε! 

Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του VIP αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από τη Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέφει με αυτό στο νη­σί που έκανε διακοπές. Και βέβαια υπάρχουν και οι... θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να... τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη! 

Η BMW του Βενιζέλου 

Μέσω δημοπρασίας θα πουληθεί τελικά η θω­ρακισμένη BMW που χρησιμοποιούσε ο Ευ. Βενιζέλος ως κυβερνητικό στέλεχος σε διάφο­ρα υπουργεία. «Αν ήταν του Ελβις Πρίσλεϊ, θα πωλείτο μέσω διαδικτύου. Τώρα που είναι του Βενιζέλου, πολύ αμφιβάλλω αν θα ενδιαφερθεί κανείς», λέει ο νέος αναπληρωτής υπουργός Δι­οικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρούγκαλος, στον οποίο έπεσε και το βάρος της «ελάφρυνσης» του κράτους από εκατοντάδες κρατι­κά αυτοκίνητα που μόνο κόστος προκαλούν και όχι κέρδη. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 750 κρατι­κά αυτοκίνητα. Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυ­πουργού στη Βουλή όμως αυτά θα πρέπει να μειωθούν σε λιγότερα από τα μισά. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ήδη ζητή­σει μια αποτίμηση της αξίας τους από τον Ορ­γανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ) και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανοίξει η διαδικασία των δημοπρασιών. Τα περισσότερα οχήματα θα δημοπρατηθούν μέσω διαδικτύ­ου. Η «μπέμπα» του Ευ. Βενιζέλου, όμως όχι. 

«Λιτός λόγος» και «πλούσιο έργο»
Η άποψη του ΒΑΣΙΛΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ της νέας κυβέρνησης περί «λι­τού βίου» οι πολίτες το έλαβαν και στην πλει­ονότητα τους δεν το απέρριψαν. Περιμένουν όμως το καλό παράδειγμα να το δώσουν οι υπουργοί και κυρίως τα πρόσωπα που επιλέ­γονται για να στελεχώσουν την κρατική μη­χανή, στην οποία, τουλάχιστον μέχρι σήμε­ρα, κρυβόταν το τέρας της σπατάλης και της διαφθοράς, αλλά και η «μαύρη τρύπα» στην οποία εξαφανίζονταν τα κρατικά έσοδα. 

Οι κυβερνώντες πρέπει να γνωρίζουν ότι μόνο με τον ενθουσιασμό του «νέου» στην καρέ­κλα της εξουσίας δεν λύνονται τα προβλήμα­τα. Μπορεί πρόσκαιρα να κερδίζουν τις εντυ­πώσεις, αλλά εάν τα λόγια δεν γίνουν σύντο­μα πράξεις, θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις σε μια κοινωνία εξαντλημένη και καχύποπτη, που πλέον δύσκολα χαρίζει χρόνο ή δικαιολο­γεί καθυστερήσεις, παραλείψεις και υποχωρή­σεις. Εάν η κυβέρνηση δεν θέλει να χάσει την επαφή της με την κοινωνία και ταυτόχρονα τη στήριξή της, καλό είναι να την ακούσει με προ­σοχή και να σεβαστεί το αίτημά της για «λιτό λόγο» και «πλούσιο έργο». 

(REAL NEWS-15/02/2015)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger