Ποιο είναι το κυβερνητικό αεροσκάφος Embraer στο οποίο βάζει πωλητήριο η κυβέρνηση.
Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
Από το 2012 προσπαθούμε να πουλήσουμε το ένα από τα τρία κυβερνητικά VIΡ αεροσκάφη μας! Φθάσαμε στο2015 και ακόμη δεν το έχουμε καταφέρει! Συνεπώς μην έχουμε καμία απορία για τα πιο... σύνθετα που λέγονται «αποκρατικοποιήσεις». Η ιστορία των VIΡ αεροσκαφών της Ελλάδας έχει το ενδιαφέρον της. Τρία αεροσκάφη διαθέτει π Ελλάδα για τις ανάγκες μετακίνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και της κυβέρνησης. Το «υπερατλαντικό» Gulfstream και τα δυο Embraer, το μεγάλο των 32 θέσεων και το μικρό των 16. Αυτό το τελευταίο προσπαθούμε να το πουλήσουμε από τον Δεκέμβριο του 2012. Χωρίς επιτυχία, ως γνωστόν....
Τα αεροσκάφη βρίσκονται στην αεροπορική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας η οποία έχει την ευθύνη συντήρησης. Η ανάληψη της ευθύνης των πτήσεων VIΡ πέρασε στην Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.) μετά την τραγωδία με το λίαρ τζετ Falcon στην πτήση προς το Βουκουρέστι, κατά τη διάρκεια της οποίας είχε σκοτωθεί ο Γιάννος Κρανιδιώτης και άλλοι τρεις επιβάτες μεταξύ των οποίων και ο γιος του.
Με το που ξέσπασε η κρίση τα VIΡ αεροσκάφη μπήκαν στο στόχαστρο. Η χρήση τους από υπουργούς της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου είχε προκαλέσει έντονη κριτική. Τελικά, έπειτα από ανακοινώσεις συζητήσεις και σκέψεις τον Δεκέμβριο του 2012 ξεκίνησε η διαδικασία για την πώληση του μικρού Embraer των 13 θέσεων. Ύστερα από περίπου εννέα μήνες τον Αύγουστο του 2013, υπήρξε επικαιροποίηση των όρων πώλησης του αεροσκάφους.
Τιμή εκκίνησης ορίστηκαν τα 7,7 εκατομμύρια δολάρια. Σε αυτή την τιμή περιλαμβανόταν και το «πακέτο ανταλλακτικών» που υπήρχε στις αποθήκες της Π.Α. για τη συντήρηση του VIP αεροσκάφους.
Από τον Νοέμβριο του 2013, υποτίθεται ότι το αεροσκάφος θα μπορούσε να έχει βγει προς πώληση από την Π.Α. Μέχρι σήμερα η διαδικασία για την πώληση δεν έχει προχωρήσει. Τώρα η νέα κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα ανακοίνωσε ότι είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώλησή του. Όπως λένε αεροπόροι που γνωρίζουν το θέμα, «το αεροσκάφος είναι πάρα πολύ καλό και αξιόπιστο» και θεωρούν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτες για την απόκτησή του.
Κάποιοι, μάλιστα, εκφράζουν και σκεπτικισμό για την απόφαση της κυβέρνησης να επιμείνει στην πώληση. Και αυτό γιατί, όπως εξηγούν, «το αεροπλάνο έχει φθηνό κόστος χρήσης και χρησιμοποιείται πολύ συχνά όχι για πτήσεις VIΡ, αλλά για αεροδιακομιδές ασθενών».
Ωστόσο είναι γεγονός ότι και αυτό, όπως και τα άλλα δύο αεροσκάφη, έχει ταυτιστεί με τις VIΡ κυβερνητικές πτήσεις άλλων εποχών. Όχι πολύ μακρινών, αφού και οι κυβερνήσεις των μνημονίων δεν έπαψαν να πετούν... VIP! Πρωθυπουργοί και υπουργοί της περιόδου της κρίσης δεν είχαν ακούσει ότι υπάρχουν και πτήσεις της γραμμής. Γιατί τα VIP αεροσκάφη υποτίθεται ότι τα έχουμε για έκτακτες περιστάσεις και ειδικά για προορισμούς στους οποίους κάποιος υπουργός πρέπει να πάει γρήγορα και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από πτήση της γραμμής. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτός ο κανόνας δεν τηρήθηκε, τουλάχιστον μέχρι το 2013.
Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 2013 οι ώρες πτήσεις των VIΡ αεροσκαφών ήταν τριπλάσιες από ό,τι το 2012! Το ένα αεροσκάφος Embraer, των 13 θέσεων, το 2012 πέταξε 44 ώρες για κυβερνητικές πτήσεις. Το 2013 οι ώρες πτήσεις ήταν 105. Το μεγαλύτερο Embraer, των 30 θέσεων, το 2012 πέταξε 55 ώρες και 110 ώρες το 2013. Το τρίτο αεροσκάφος το αμερικανικό Gulfstream, το οποίο μπορεί να κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις χωρίς ανεφοδιασμό, το 2012 πέταξε 50 ώρες και 162 ώρες το 2013. Σύνολο 377 ώρες πτήσης σε έναν χρόνο!
Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από τις «τσιμπημένες» ώρες VIΡ πτήσεων, υπήρξε εξορθολογισμός αν και οι ώρες πτήσης των αεροσκαφών άρχισαν να είναι... απόρρητες και να μην ανακοινώνονται. Το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι κοντά στις 6.000 ευρώ ανά ώρα πτήσης. Βέβαια οι ιστορίες που συνοδεύουν τις πτήσεις αυτών των αεροσκαφών είναι απίθανες και στις περισσότερες περιπτώσεις πολύ... ακριβές! Για παράδειγμα, τον Φεβρουάριο του 2012 προκηρύχθηκε διαγωνισμός για το... κέτερινγκ του ενός μόνο από τα τρία αεροσκάφη. Προϋπολογισμός διετίας για τα... σάντουιτς 440.000 ευρώ! Η δημοσιοποίηση του διαγωνισμού είχε προκαλέσει την οργή του Δημήτρη Αβραμόπουλου που τον ακύρωσε!
Το επόμενο επεισόδιο ήταν η χρήση του VIP αεροσκάφους από τον Ευάγγελο Βενιζέλο τον Δεκαπενταύγουστο για να πάει από τη Σκιάθο στις Βρυξέλλες και να επιστρέφει με αυτό στο νησί που έκανε διακοπές. Και βέβαια υπάρχουν και οι... θρύλοι που θέλουν αναπληρωτή υπουργό να... τάζει βόλτα με κυβερνητικό αεροσκάφος σε νεαρή και αιθέρια ύπαρξη!
Η BMW του Βενιζέλου
Μέσω δημοπρασίας θα πουληθεί τελικά η θωρακισμένη BMW που χρησιμοποιούσε ο Ευ. Βενιζέλος ως κυβερνητικό στέλεχος σε διάφορα υπουργεία. «Αν ήταν του Ελβις Πρίσλεϊ, θα πωλείτο μέσω διαδικτύου. Τώρα που είναι του Βενιζέλου, πολύ αμφιβάλλω αν θα ενδιαφερθεί κανείς», λέει ο νέος αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργος Κατρούγκαλος, στον οποίο έπεσε και το βάρος της «ελάφρυνσης» του κράτους από εκατοντάδες κρατικά αυτοκίνητα που μόνο κόστος προκαλούν και όχι κέρδη. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 750 κρατικά αυτοκίνητα. Μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη Βουλή όμως αυτά θα πρέπει να μειωθούν σε λιγότερα από τα μισά. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ήδη ζητήσει μια αποτίμηση της αξίας τους από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ) και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανοίξει η διαδικασία των δημοπρασιών. Τα περισσότερα οχήματα θα δημοπρατηθούν μέσω διαδικτύου. Η «μπέμπα» του Ευ. Βενιζέλου, όμως όχι.
«Λιτός λόγος» και «πλούσιο έργο»
Η άποψη του ΒΑΣΙΛΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ της νέας κυβέρνησης περί «λιτού βίου» οι πολίτες το έλαβαν και στην πλειονότητα τους δεν το απέρριψαν. Περιμένουν όμως το καλό παράδειγμα να το δώσουν οι υπουργοί και κυρίως τα πρόσωπα που επιλέγονται για να στελεχώσουν την κρατική μηχανή, στην οποία, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, κρυβόταν το τέρας της σπατάλης και της διαφθοράς, αλλά και η «μαύρη τρύπα» στην οποία εξαφανίζονταν τα κρατικά έσοδα.
Οι κυβερνώντες πρέπει να γνωρίζουν ότι μόνο με τον ενθουσιασμό του «νέου» στην καρέκλα της εξουσίας δεν λύνονται τα προβλήματα. Μπορεί πρόσκαιρα να κερδίζουν τις εντυπώσεις, αλλά εάν τα λόγια δεν γίνουν σύντομα πράξεις, θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις σε μια κοινωνία εξαντλημένη και καχύποπτη, που πλέον δύσκολα χαρίζει χρόνο ή δικαιολογεί καθυστερήσεις, παραλείψεις και υποχωρήσεις. Εάν η κυβέρνηση δεν θέλει να χάσει την επαφή της με την κοινωνία και ταυτόχρονα τη στήριξή της, καλό είναι να την ακούσει με προσοχή και να σεβαστεί το αίτημά της για «λιτό λόγο» και «πλούσιο έργο».
(REAL NEWS-15/02/2015)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.