• Τα «κόκκινα μπερέ» στάθηκαν απέναντι στους διαμαρτυρόμενους εργαζομένους του Σκαραμαγκά χθες στο ΥΕΘΑ.
• ΟΙ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΒΡΗΚΑΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΤΑΞΙΑΡΧΙΑ.
Οι κομάντος με τα κόκκινα μπερέ εναντίον των απλήρωτων εργαζομένων Σκαραμαγκά. Αυτή η εικόνα του πολεμικού σκηνικού στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας εντυπωσίαζε τους περαστικούς χθες το πρωί στη Μεσογείων. Οι ειδικές δυνάμεις της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας άφησαν το Κιλκίς, όπου στρατοπεδεύουν, και βρέθηκαν στο κέντρο της Αθήνας, όταν τα αστυνομικά μέτρα του υπουργείου Άμυνας αποδείχθηκαν έωλα. Το ίδιο συνέβη τον περασμένο Οκτώβριο, όταν σε μια άλλη «έφοδό» τους οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία είχαν φτάσει μέχρι το κεντρικό κτήριο του Πεντάγωνου. Ανάλογες σκηνές είχαν προηγηθεί με αποστράτους που κατά καιρούς διαμαρτύρονταν....
Από τότε ένα από τα καλύτερα εκπαιδευμένα τμήματα του ελληνικού στρατού διατίθεται όχι για την άμυνα της χώρας, αλλά σε αστυνομικά καθήκοντα. Και όταν δεν έχει διαδηλώσεις, τους χρησιμοποιούν σε ρόλο «σεκιούριτι» για να ελέγχουν τις κάρτες εισόδου των Επισκεπτών και του προσωπικού.
Συνάντηση
Σύρραξη βέβαια δεν υπήρξε και ο αρμόδιος υπουργός Πάνος Παναγιωτόπουλος συναντήθηκε με τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά «Τρίαινα», Β. Καρακίτσο, και μέλη του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου. Στη συνάντηση παρόντες ήταν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπάλληλων Μετάλλου, Γ. Στεφανόπουλος, ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Αντώνης Οικονόμου, καθώς και ο επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας του ελληνικού Δημοσίου, καθηγητής Παναγιώτης Μπερνίτσας.
Χρέη ύψους 12,7 εκατ. ευρώ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας προς τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν βυθίσει στην ανέχεια 700 εργαζομένους, οι οποίοι επί 1 χρόνο παραμένουν απλήρωτοι και πλέον ζητούν από το υπουργείο Εργασίας να ενταχθούν σε πρόγραμμα επιδότησης ανέργων.
Τα χρέη αυτά τα οποία, συμφωνά με τους εργαζομένους, αποτελούν δεδουλευμένα για την κατασκευή 7 τορπιλακάτων του Πολεμικού Ναυτικού, βρίσκονται πλέον στην κρίση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Η περιπέτεια των 700 εργαζομένων αλλά και της επιχείρησης ξεκίνησε πριν οπό δύο χρόνια, κατά την έναρξη της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας με την πτώση της παραγωγής, των παραγγελιών και τη μείωση των επισκευών.
«Η κρίση μάς βρήκε απροετοίμαστους», σημειώνει στην «Ε» ο συνδικαλιστής των ναυπηγείων και μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ, Θανάσης Δανούσης, και αυτό γιατί άρχισε η εταιρεία «Νεώριον» του Νίκου Ταβουλάρη να αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας.
Αλλά το τελειωτικό «χτύπημα» ήρθε όταν η αγγλική εταιρεία «Bae Systems», που είχε αναλάβει ως σύμβουλος τεχνογνωσίας στην κατασκευή των εφτά τορπιλακάτων, πήρε τα 100 εκατ. ευρώ που προέβλεπε η σύμβαση, στη συνέχεια προχώρησε στην καταγγελία της, με αποτέλεσμα να «κολλήσουν» οι εργασίες στην κατασκευή της 6ης και της 7ης τορπιλακάτου. Πριν από δυο χρόνια έγινε προσπάθεια από την εργοδότρια εταιρεία προκειμένου να υπαχθεί στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, αλλά το θέμα παραμένει εκκρεμές και εν αναμονή της δικαστικής απόφασης.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός. όπως επισημαίνει ο κ Δανούσης, ότι η συγκεκριμένη βιομηχανία είναι από τις λίγες εναπομείνασες βιομηχανίες εντάσεως εργασίας στη χώρα μας και μιας και «ανήκει στη βαριά βιομηχανία θα μπορούσε να γίνει ατμομηχανή της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας». Και αυτό γιατί τα έσοδα της στηρίζονταν σε ποσοστό 60% στις εμπορικές συνεργασίες για επισκευές και κατασκευές πλοίων και το υπόλοιπο 40% τις πολεμικές αναθέσεις.
Πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι το υπουργείο Άμυνας ως πελάτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχει καταβάλει πάνω από 2 δις. ευρώ έχοντας παραλάβει μόλις ένα υποβρύχιο. Άλλα δυο του ίδιου τύπου βρίσκονται στο τελικό στάδιο της κατασκευής τους στον Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Παναγιωτόπουλος γνωστοποίησε ότι εντός του επόμενου δεκαπενθήμερου θα υπάρξει συνάντηση της επιτροπής των υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης με τον κ. ιδιοκτήτη των ναυπηγείων, Ισκαντάρ Σάφα.
Των Π. ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ - ΑΝΤ. ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ
(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ-03/04/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.