► Τα «Π» κατέγραψαν με κάθε λεπτομέρεια την εκπαίδευση των «Red Arrows» στην Ελλάδα.
► Ο διοικητής του σμήνους, David Montenegro, μίλησε με τα πιο θερμά λόγια για τα στελέχη της ελληνικής Π. Α. και τη φιλοξενία.
Του ΛΕΩΝΙΔΑ Γ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
Isblaveris@gmail.com
Η έκφραση «απόλυτος επαγγελματισμός» χαρακτηρίζει τους καλύτερους ίσως «πρεσβευτές» της Βασιλικής Αεροπορίας της Βρετανίας (RAF), τόσο στο Νησί όσο και έκτος αυτού. Οι φημισμένοι «Red Arrows», τα «Κόκκινα Βέλη» της RAF, βρίσκονται στην Ελλάδα για εκπαίδευση και τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» πέρασαν ένα ολόκληρο πρωινό μαζί τους.
Οι «Red Arrows», που θα αναχωρήσουν μεθαύριο, 4 του μηνός, ήλθαν στη χώρα μας στις 19 Μαρτίου,...προκειμένου να πραγματοποιήσουν εδώ το βασικότερο στάδιο της εκπαιδεύσεως τους, προτού ξεκινήσει η νέα περίοδος επιδείξεων του σμήνους. «Το διάστημα αυτό, είχαμε το μοναδικό προνόμιο να κάνουμε δυο φορές Πάσχα», μας είπε η επισμηναγός Kate Trascoll και πρόσθεσε: «Πρώτα το Πάσχα των Καθολικών και μετά το δικό σας, των Ορθοδόξων, που το περάσαμε στην Ελλάδα με το προσωπικό της μονάδας και ήταν κάτι το πρωτόγνωρο για μας».
Η επισμηναγός, η οποία είναι η team manager του σμήνους και την ημέρα της επισκέψεως μας αντικατέστησε τον υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων, ανθυποσμηναγό Morris, μαζί με τον σμηνία Mark Blackham, ήταν δίπλα μας συνεχώς συζητώντας και κανονίζοντας τα πάντα. Πέρα από την ομοιομορφία των κινήσεων, ένας έμπειρος παρατηρητής διακρίνει αμέσως ότι η ασφάλεια προσωπικού και μέσων είναι πρώτιστη προτεραιότητα. Οι μηχανικοί διενεργούν την προ πτήσεως επιθεώρηση ελέγχοντας tα πάντα στο έδαφος μαζί με τον πιλότο και ακολούθως, αφού ο πιλότος μπει στο κόκπιτ του και κλείσει η καλύπτρα, πραγματοποιούν συγχρονισμένα όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ασφαλή τροχοδρόμηση των αεροσκαφών. Και όλους αυτούς τους ελέγχει ένας αρχιμηχανικός γραμμής, ο οποίος, αφού λάβει το «ΟΚ» από τους εννέα μηχανικούς που είναι παρατεταγμένοι ο καθένας μπροστά από tο αεροσκάφος του, δίνει και αυτός το σύνθημα να ξεκινήσει η τροχοδρόμηση.
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον αεροπόρο μηχανικό Mark Caddy, ο οποίος είναι σχετικά νέος στο σμήνος: «Εγώ είμαι ο μηχανικός για το Νο 6 αεροσκάφος του σμήνους και ένας από αυτούς που έχουν το μοναδικό προνόμιο να πετάμε ως συγκυβερνήτες των εκπαιδευτικών αεροσκαφών Hawk-200, όχι όμως κατά τις επιδείξεις. Αυτό αποτελεί εξαιρετική τιμή για μας, γιατί μόνο ελάχιστοι έχουμε αυτό το δικαίωμα σε όλη τη RAF. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι, μόλις το αεροσκάφος προσγειωθεί σε μια ξένη βάση, να υπάρξει μια πρώτη και άμεση υποστήριξη προς αυτό, για να ακινητοποιηθεί με ασφάλεια, μέχρις ότου έλθουν με το C-130 οι υπόλοιποι τεχνικοί. Οι μηχανικοί που έχουν αυτό το προνόμιο ονομάζονται "μέλη του τσίρκο", επιλέγονται μετά από αυστηρή διαδικασία για έναν χρόνο και μετά αντικαθίστανται από άλλους».
Μετά την προσγείωση των εννέα Hawk-200, που αποτελούν την ομάδα επιδείξεων, της πρώτης εξόδου, συναντηθήκαμε με τον διοικητή του σμήνους, επισμηναγό David Montenegro.
«Το σμήνος κατά τις επιδείξεις αποτελείται πάντα από εννέα αεροσκάφη. Όμως πάντα έχουμε και ένα δέκατο μαζί μας, βαμμένο με τα χρώματα του σμήνους. Κατά τη διάρκεια της εκπαιδεύσεως έχουμε και ένα ακόμα αεροσκάφος μαζί μας, που το δανειζόμαστε εκ περιτροπής από κάποια αpό τις μοίρες εκπαιδευτικών αεροσκαφών της RAF, που είναι βαμμένα με μαύρο χρώμα για να διακρίνονται πιο εύκολα», είπε ο διοικητής.
Απαντώντας στο ερώτημα μας για την εκπαίδευση στη χώρα μας, ο ίδιος σημείωσε: «Δεν είναι η πρώτη φορά που ερχόμαστε στην Ελλάδα. Την προτιμάμε για δυο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τις άριστες συνθήκες καιρού, που μας επιτρέπουν να πραγματοποιούμε καθημερινώς τρεις εκπαιδευτικές εξόδους, στις 08:20. στις 12:20 και το απόγευμα, χωρίς ακυρώσεις εξόδων, κατι που δεν μπορούμε να κάνουμε στη Βρετανία. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Είναι άριστοι επαγγελματίες και η χώρα σας μας προσφέρει άριστες εγκαταστάσεις και φιλοξενία».
Μετά τον αρχηγό του σμήνους, ο δεύτερος πιο σημαντικός είναι ο υπαρχηγός Red-6. «Για να γίνει κάποιος αρχηγός του σμήνους για έναν χρόνο, πρέπει οπωσδήποτε να έχει υπάρξει δυο χρόνια πιλότος του», μας είπε ο επισμηναγός Montenegro.
► Οι πτήσεις ακριβείας των «Red Arrows» προετοιμάζονται σωστά στο έδαφος, σύμφωνα με τα μέλη του σμήνους.
Η διαδικασία της από-ενημερώσεως αποτελεί την πεμπτουσία της πτήσεως, αφού τότε σημειώνονται, επισημαίνονται και διορθώνονται τα όποια λάθη έχουν γίνει από τους πιλότους στη διάρκεια της πτήσεως που έχει προηγηθεί Το debriefing των «Red Arrows» ήταν ένα από τα πιο επαγγελματικά που έχουμε δει και το παρακολουθήσαμε κατ' αποκλειστικότητα για πρώτη φορά, όπως μας είπαν τα μέλη της ομάδας. Αρχικώς, η συγκεκριμένη πτήση της οποίας παρακολουθήσαμε την από-ενημέρωση είχε δύο σκέλη σχηματισμού επιδείξεων.
Ένα πάνω από τον Νότιο Ευβοϊκό και ένα άλλο πάνω από το αεροδρόμιο της Τανάγρας. Και τα δύο βιντεοσκοπήθηκαν από ισάριθμα μέλη του σμήνους, τα βίντεο έγιναν ένα και το παρακολουθήσαμε αποκλειστικώς. Κατ' αρχάς, ο αρχηγός του σμήνους ρώτησε όλους τους πιλότους αν είχαν να δηλώσουν κάτι αξιοπερίεργο. Ακολούθως δόθηκε η εντολή να ξεκινήσει η προβολή. Με το που ξεκίνησε το βίντεο, ακούγαμε κοφτές λέξεις από τον κάθε πιλότο, ο οποίος παρατηρούσε κάποιο λάθος που ο ίδιος είχε κάνει: «early» (νωρίς), «long» (μακρύς), «deeρ» (βαθύς), «shallow» (ρηχός) κ.λπ. Μετά το τέλος του βίντεο, ο αρχηγός έκανε τις δικές του παρατηρήσεις και τόνισε τα σημεία που έπρεπε να διορθωθούν στην αμέσως επόμενη πτήση Αυτό το επισημάναμε στον αρχηγό του σμήνους. «Ο κάθε πιλότος έχει εγωισμό και δύσκολα παραδέχεται το λάθος του.
Εδώ εμείς λειτουργούμε ως ένας και όταν πετάς με αυτές τις ταχύτητες, με το ακροπτερύγιο του ενός σε απόσταση εκατοστών από αυτό του διπλανού του, δεν υπάρχουν περιθώρια για το παραμικρό λάθος», μας είπε. «Όμως δεν διαπιστώσαμε να μιλάει και να κάνει αυτοκριτική ο αρχηγός», παρατηρήσαμε. «Ο αρχηγός είναι ο μόνος που πετά κοιτάζοντας γύρω του. Όλοι οι υπόλοιποι κοιτούν το ακροπτερύγιο του διπλανού τους και προσπαθούν να διατηρήσουν τπ θέση τους με απόλυτη ακρίβεια στον σχηματισμό. Αν ο αρχηγός έκανε λάθος, δεν θα μιλούσαμε μαζί, εδώ, αυτήν την ώρα», μας ανέφερε με ένα χαμόγελο.
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-02/05/2015)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.