Αρχική » , , , , » Νέα εποχή για την ελληνική ναυτιλία με φυσικό αέριο

Νέα εποχή για την ελληνική ναυτιλία με φυσικό αέριο


«Αέρα» στα πανιά της ελληνικής ναυτιλίας δίνει το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG/ΥΦΑ), με στόχο να διατηρήσει την παγκόσμια πρωτιά και τα επόμενα χρόνια και να καταστεί ακόμη πιο ανταγωνιστική, χρησιμοποιώντας ένα καύσιμο χαμηλών ρύπων. Με τη διεύρυνση της χρήσης του LNG, η Ελλάδα θα καταφέρει να εναρμο­νιστεί και με τη σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία, η οποία προβλέπει ότι από το 2025 τα σημαντι­κότερα λιμάνια της Ευρώπης θα πρέπει να δια­θέτουν υποδομές ανεφοδιασμού των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τα πλοία.

Η Οδηγία αυτή προστίθεται στις απαιτήσεις εθνικών και διεθνών πολιτικών για μείωση των εκπομπών ρύπων (όπως είναι, π.χ., ο στόχος 20-20-20) και με τον τρόπο αυτό όχι μόνο η ναυ­σιπλοΐα, αλλά και όλες οι μεταφορές στρέφονται στο φυσικό αέριο (ΦΑ), το οποίο διατίθεται είτε σε συμπιεσμένη μορφή (CNG) είτε σε υγροποιη­μένη μορφή (LNG).

Βασικός οδηγός προς αυτή την κατεύθυνση είναι το πρόγραμμα Poseidon Med II. Πρόκειται για το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριου καυσίμου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και φυσικού αερίου.

Το Poseidon Med II αποτελεί συνέχεια των προ­γραμμάτων «Poseidon-Med» και «Archipelago- LNG». Η πρώτη φάση του προγράμματος ολοκληρώθηκε με επιτυχία και τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση στο Ευ­ρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. Η ΔΕΠΑ, ως βασικός φορέας ανάπτυξης του LNG στην Ελλάδα, είναι ο συντονιστής του προγράμμα­τος Poseidon Med II. Η εκπροσώπηση της ΔΕΠΑ στις Βρυξέλλες έγινε από τον Αντιπρόεδρο του Δ.Σ., κ. Δημήτρη Δημητριάδη, και τον Διευθυ­ντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης, κ. Γεώργιο Πολυχρονίου, ο οποίος ήταν και ομιλητής.

Λίγα λόγια για το Poseidon Med II

To Poseidon Med II συνδέεται με την ευρύ­τερη στρατηγική της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ μικρής κλίμακας (small scale LNG). Ο στόχος είναι να καταστήσει δυνατή την τροφοδοσία με ΦΑ απομακρυσμέ­νων περιοχών, συμπεριλαμβανομένων των νησιών. Επίσης, να προωθήσει τη διάθεση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυ­σίμου στην ευρύτερη περιοχή της Με­σογείου, καθώς και άλλες μη συμβατι­κές χρήσεις του φυσικού αερίου, όπως η χρήση του ως καυσίμου οδικών μεταφορών.

To Poseidon Med II είναι ευρωπαϊκό πρόγραμ­μα σχεδιασμού του νομοθετικού πλαισίου και των προϋποθέσεων για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσό­γειο. Μέσα από τον σχεδίασμό στοχευμένων και βιώσιμων υποδομών, το πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με ΥΦΑ. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται η ενεργο­ποίηση της ζήτησης ΥΦΑ για ναυτιλιακή χρήση ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διε­θνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

To Poseidon Med II συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και θα διαρκέσει πέντε χρόνια. Πρόκειται για δι­εθνές έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη-μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος) και απώτερος στόχος του είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε πέντε κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηρά­κλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός).

Η ΔΕΠΑ συνεχίζει τις επενδύσεις για την επέκταση του δικτύου και την αναβάθμιση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας. Τα έργα υποδομής φυσικού αερίου που έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια καθιερώνουν τη χώρα μας ως ενεργειακό κόμβο προς όφελος της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασμού και της δημιουργίας μιας ανταγωνιστικής περιφε­ρειακής αγοράς αερίου στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη. Η ΔΕΠΑ, με συνεχείς επενδύσεις, συμ­βάλλει στο να καταστεί η Ελλάδα «χώρος άντλη­σης ενεργειακών αγαθών και πλουραλιστικός ενεργειακός κόμβος», ενισχύοντας την ανταγω­νιστικότητα των επιχειρήσεων και ανοίγοντας δρόμο στις μεταφορές για ένα καύσιμο μειω­μένων ρύπων και χαμηλού κόστους, το οποίο, μεταξύ άλλων, μειώνει σταδιακά την εξάρτησή μας από το πετρέλαιο.

Με υποδομές και επενδύσεις για την επέκτα­ση του δικτύου στηρίζεται η χρήση του CNG για την προμήθεια περιοχών που δεν είναι συνδεδεμένες με το υφιστάμενο δίκτυο (Λιβαδειά, Καρπενήσι, Ορεστιάδα, Άμφισσα, Πάτρα, ξενο­δοχεία, θερμοκήπια και βιομηχανίες) αλλά και η προώθηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ «ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» ME TO LNG

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο επιτρέπει την απεξάρτηση από άλλα δαπανηρά καύ­σιμα (π.χ., πετρέλαιο).

Αποτελεί τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον, η οποία επιτρέπει τη μείωση εκπομπών καυσαερίων, όπως συμβαίνει, π.χ., με τη χρήση βαρέως μαζούτ.

Το LNG ως καύσιμο έχει την ιδιότητα να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (C02) περίπου 25%-30%, τις εκπομπές οξειδίων του θειου (SOx) σχεδόν στο μη­δέν και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ) περισσότερό από 80%.

Η χρήση του LNG αυξάνει την ανταγω­νιστικότητα των επιχειρήσεων του ναυτι­λιακού κλάδου και όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενων κλάδων.

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 2016

Παγκόσμια πρωτιά καταγράφει για άλλη μια χρονιά ο ελληνόκτητος στόλος χάρη στην κυριαρχία των Ελλήνων στα δεξαμε­νόπλοια, παρόλο που ο παγκόσμιός στόλος έχασε μέσα σε έναν χρόνο το 8% της αξίας του, λόγω της κρίσης που πλήττει τη ναυτιλία. Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμέ­νουν στην πρώτη θέση. Τον πρώτο μήνα του έτους εμφανίζονται να ελέγχουν έναν στόλο αξια5 95,2 δισ. δολαρίων από 105,6 δισ. δολάριά έναν χρόνο πριν, ενώ οι Ιά­πωνες έχουν πέσει στα 80,8 δισ. δολάριά από 89,7 δισ. δολάριά το 2015. Στην τρίτη θέση παραμένουν σταθερά και οι Κινέζοι, οι οποίοι είδαν την αξία των πλοίων του στόλου τους να χάνει 5% και να διαμορ­φώνεται στα 67,4 δισ. δολάριά. Ακολουθούν οι Γερμανοί με 43,6 δισ. δολάριά, χάνοντας 6 δισ. τον τελευταίο χρόνο.

Υπερδιπλάσια η αξία των δεξαμενο­πλοίων των Ελλήνων πλοιοκτητών 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι η αξία των δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι υπερ­διπλάσια σε σχέση με κάθε άλλη χώρα. Συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενοπλοίων αξίζει σήμερα 39,6 δισ. ευρώ (44,3 δισ. δολάριά), όταν η αξία των δεξαμενοπλοίων της αμέσως επόμενης χώρας, των ΗΠΑ, δεν ξεπερνά τα 18,1 δισ. ευρώ (20,3 δισ. δολάριά)

Στον αντίποδα, ο ελληνόκτητος στόλος φορτηγών πλοίων κοστίζει σήμερα 18,9 δισ. ευρώ (21,1 δισ. δολάριά), όντας ο δεύτερος ακριβότερος μετά τον αντίστοιχο της Ιαπωνίας, που αξίζει 22 δισ. ευρώ (24,7 δισ. δολάριά), ενώ 10,25 δισ. ευρώ (11,47 δισ. δολάρια) είναι η αξία του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευμα­τοκιβωτίων των Ελλήνων. Τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) αγγίζουν σήμερα σε αξία τα 4,2 δισ. ευρώ (4,7 δισ. δολάριά)

(ΕΠΙΚΑΙΡΑ-24/03-31/03/2016)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger