• ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ: ΕΚΚΡΕΜΕΙ Η ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ.
• Τέσσερα «Καναντέρ» βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της επισκευής-συντήρησης, ενώ τα 13 από τα 21 συνολικά είναι τα απαρχαιωμένα CL-215.
Με «πληγωμένα» φτερά και προβλήματα συντονισμού ξεκινάει και η φετινή αντιπυρική περίοδος. Τέσσερα από τα 21 πυροσβεστικά αεροσκάφη «Καναντέρ» βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της επισκευής-συντήρησης, ενώ το Πυροσβεστικό Σώμα δεν έχει συνεννοηθεί με τους συναρμόδιους φορείς, όπως η Πολεμική Αεροπορία, με σκοπό να γίνει ο πρώτος σχεδιασμός και π διασπορά των πτητικών μέσων. Κι αυτό όταν έχουν εκδηλωθεί οι πρώτες πυρκαγιές και το καλοκαίρι αναμένεται ιδιαίτερα θερμό....
Τρία αεροσκάφη «Καναντέρ», δύο τύπου CL-215 και ένα CL- 415, είναι στα υπόστεγα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας για επισκευή και η παράδοσή τους αναμένεται εντός του Ιουνίου. Τόσο οι ελλείψεις προσωπικού που αντιμετωπίζει η βιομηχανία όσο και τα οικονομικά προβλήματα καθίστανται τα τελευταία χρόνια τροχοπέδη στην έγκαιρη παράδοση των πυροσβεστικών αεροσκαφών στην Πολεμική Αεροπορία. Άλλο ένα αεροσκάφος CL-215 συντηρείται από τους μηχανικούς της Μοίρας στις εγκαταστάσεις της Ελευσίνας. Και αυτό επρόκειτο να παραδοθεί τις επόμενες ημέρες. Δεδομένης της μικρής, πλέον, δύναμης των αεροσκαφών, αφού τα 13 από το σύνολο των 21 είναι τα απαρχαιωμένα CL-215 (τα υπόλοιπα 8 είναι CL-415), η μη διαθεσιμότητα τεσσάρων αεροσκαφών αποτελεί πλήγμα για την αιχμή του δόρατος της πυρόσβεσης.
Εκείνο, όμως, που προκαλεί ανησυχία όταν οι πρώτες φωτιές έχουν κάψει εκτάσεις σε νησιά και ηπειρωτική χώρα (οι τελευταίες στην Ύδρα και την Αμφίκλεια, όπου απαιτήθηκε να γίνουν ρίψεις από τρία πυροσβεστικά αεροσκάφη) είναι το γεγονός ότι δεν έχει γίνει ακόμη η σύσκεψη μεταξύ της ηγεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος και των συναρμόδιων υπηρεσιών, όπως είναι η Πολεμική Αεροπορία και η Πολιτική Προστασία, που θα καθορίσει σε ποιες περιοχές θα αναπτυχθούν τα πτητικά μέσα. Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία απαιτεί χρόνο, αφού πρέπει να μετακινηθεί προσωπικό (ιπτάμενοι και τεχνικοί), αλλά και μηχανήματα για τη συντήρηση των αεροσκαφών.
Είναι ίσως η πρώτη χρονιά που καθυστερούν από πλευράς Πυροσβεστικού Σώματος (αυτό έχει το συντονισμό της πυρόσβεσης) τόσο η διασπορά των πτητικών μέσων όσο και ο αντιπυρικός σχεδιασμός όταν οι μέχρι στιγμής πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα καλοκαίρι με παρατεταμένη ξηρασία και υψηλές θερμοκρασίες. Ήδη, έχει να σημειωθεί βροχόπτωση μακρό χρονικό διάστημα και αυτό αποτελεί έναν επιπλέον πονοκέφαλο για τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής.
Όσον αφορά στα εναέρια μέσα, αυτά παρουσιάζονται ολοένα και περισσότερο με επιχειρησιακή απόδοση που φθίνει. Τα 13 CL-215 με υπερπροσπάθεια των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας και της ΕΑΒ παραμένουν σε ενέργεια, καθώς έχουν καταπονηθεί ιδιαίτερα από την πολυετή χρήση τους τόσο οι κινητήρες όσο και τα δομικά τους μέρη. Οι χειριστές παίζουν τη ζωή του κορόνα-γράμματα, όταν αναγκάζονται να επιχειρούν σε πύρινα μέτωπα με τα απαρχαιωμένα αεροσκάφη που ανά πάσα στιγμή μπορούν να τους… προδώσουν και να τους παρασύρουν σε συντριβή. Για τα «Πεζετέλ» ούτε λόγος. Αυτά είναι αεροσκάφη επιτήρησης.
Το βάρος της αεροπυρόσβεσης πέφτει στα οκτώ εναπομείναντα CL-415 και στα ελικόπτερα που μισθώνει το Πυροσβεστικό Σώμα έναντι αδράς πάντως αμοιβής. Κι αυτό όταν δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια αξιοποίησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες θα μπορούσε μέσω ΕΣΠΑ να γίνει προμήθεια 3 ή 4 αεροσκαφών με χαμηλό κόστος συμμετοχής από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ
akoutras@e-typos com
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ-29/05/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.