• «ΤΡΕΧΕΙ» Η ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ 23 ΕΚ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΠΗΡΕ ΑΝΑΒΟΛΗ.
• Πέρασε από ΚΥΣΕΑ επί Σαμαρά, πάγωσε και τελικά με την επόμενη κυβέρνηση τον περασμένο Δεκέμβριο, εγκρίθηκε η υλοποίησή του. Μετά όμως προέκυψε η «διαφωνία» για την ποιότητα των παραχωρουμένων ελικοπτέρων και το θέμα «έμπλεξε».
του ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΥ ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ
Νέα αναβολή πήρε η υλοποίηση της απόφασης του ΚΥΣΕΑ για την απόκτηση από τις ΗΠΑ 10 (+5) μεταχειρισμένων μεταφορικών ελικοπτέρων Chinook 47D, αν και ήδη «τρέχει» η προβλεπόμενη προκαταβολή των 23 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Ουάσιγκτον που είδε και αποείδε για μήνες μέχρι να δοθεί το ελληνικό «ok» για το πρόγραμμα, (που είχε εγκρίνει με LOA) παραχώρησε αλλού τα ελικόπτερα που είχε επιλέξει η Αθήνα! Και όταν εμείς ήμασταν έτοιμοι (με τις εγκρίσεις και το... ρευστό), μας έδωσε άλλα CH-47D που όμως δεν μας έκαναν ως κάπως παρωχημένα! Πρόκειται για ένα θέμα που έχει ξεκινήσει από το 2012. Από την αρχή το πρόγραμμα «πήγαινε και ερχόταν» πέρασε από ΚΥΣΕΑ επί Σαμαρά, πάγωσε και τελικά με την επόμενη κυβέρνηση τον περασμένο Δεκέμβριο, το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε τη υλοποίησή του. Μετά όμως προέκυψε η «διαφωνία» για την ποιότητα των παραχωρούμενων ελικοπτέρων και το θέμα «έμπλεξε».
Στα μέσα Φεβρουάριου έφθασε στην Αθήνα ο Διοικητής της Διοίκησης Υποστήριξης Ασφαλείας του Στρατού Ξηράς των ΗΠΑ (USASAC), υποστράτηγος Mark Mc Donald, για συζητήσεις με το ΓΕΣ και σε καλό κλίμα υποσχέθηκε ότι τον Απρίλιο θα... επανεκκινήσει το θέμα. Οι Αμερικανοί, με την σύμβαση που έχει υπογράφει, για δύο χρόνια θα αναλάβουν την εργοστασιακή και την τεχνική υποστήριξη των Σινούκ χωρίς επιπλέον κόστος, πέραν των 120 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ προβλέπεται σε 2η φάση η παράδοση άλλων πέντε Σινούκ, επίσης χωρίς να δοθούν επιπλέον χρήματα. Ενστάσεις έχουν διατυπωθεί γιατί η επιθεώρηση και ο εκσυγχρονισμός τους γίνεται στις ΗΠΑ και όχι στην ΕΑΒ.
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ: Ελικόπτερα νέας και παλαιάς σχεδίασης
Η Αεροπορία Στρατού στηρίζει τις μεταφορικές της ικανότητες σε ένα μίγμα ελικοπτέρων νέας και παλαιότερης σχεδίασης. Πιο συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά τα ελικόπτερα βαρέως τύπου διαθέτει 9 τύπου CH47DG και 6 CH-47SD. Στα ελικόπτερα μέσης μεταφορικής ικανότητας διατίθενται 11 ΝΗ-90, πλην όμως οι παραδόσεις τους έχουν διακοπεί εξαιτίας προβλημάτων στη σύμβαση ενώ τυπικά υπολείπεται η παράδοση ακόμη 9 για να ολοκληρωθεί η παραγγελία Οι διαθεσιμότητες των συγκεκριμένων ελικοπτέρων είναι απογοητευτικές. Τέλος και σε ό,τι αφόρα τα ελικόπτερα εφόδου υπάρχουν 100 ΑΒ 205/UH-1H πλην όμως η κατάσταση τους δεν είναι καλή.
(PRONEWS-01/03/2016)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.