Με «ώριμα» οχήματα και αεροσκάφη ξεκινά και η φετινή αντιπυρική περίοδος.
Με εκστρατεία ενημέρωσης σε όλη την Ελλάδα, όπως επισημαίνει και στο «ΜΑΡΣ» ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, αντιπύραρχος Νικόλαος Τσόγκας, αλλά και ελλείψεις -λόγω των περιορισμένων κονδυλίων- ξεκινά ανήμερα του Πάσχα η φετινή αντιπυρική περίοδος.
Ένας σημαντικός αριθμός από τον στόλο των περίπου 3.000 οχημάτων (κάτι περισσότερο από 1.600 είναι υδροφόρα) είναι ακινητοποιημένος, είτε λόγω γραφειοκρατίας είτε λόγω έλλειψης κονδυλίων, με αποτέλεσμα να στερούνται ακόμη και κατάλληλων ελαστικών. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΑΠΣ, πύραρχος Γιάννης Σταμούλης, «η πυρόσβεση υποστηρίζεται από “ώριμα” οχήματα, που, αυτήν τη στιγμή, ένας μεγάλος αριθμός τους έχει ανάγκη επισκευής».
Είναι ενδεικτικό πως, από τα οχήματα που διαθέτει σήμερα το Σώμα, τα 1.015 οχήματα είναι ηλικίας από 15 ετών και πάνω, εκ των οποίων τα 185 μετρούν πάνω από 30 χρόνια υπηρεσίας, και άλλα 228 είναι μεταξύ 25 και 30 ετών. Το πρόβλημα, μάλιστα, αναγνωρίζει και ο αν. υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, ο οποίος στη μεγάλη σύσκεψη για την αντιπυρική περίοδο το «έριξε» στα... ευχολόγια, τονίζοντας ότι «είναι γνωστά τα προβλήματα που υπάρχουν, αλλά με τον επαγγελματισμό, την εμπειρία, την καλή συνεργασία μεταξύ των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και τη σύζευξη με τον κρατικό μηχανισμό, μπορούμε να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».
Η από αέρος μάχη
Την ίδια ώρα, αγώνα δρόμου δίνουν και τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, προκειμένου να είναι ετοιμοπόλεμα τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα που κάθε καλοκαίρι συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη ανταλλακτικών, μια και πέρυσι χρειάστηκε να διαλυθούν δύο παλαιά Canadair CL-215, προκειμένου να υποστηρίξουν τα υπόλοιπα α/φ του στόλου. Ενός στόλου που, όπως δηλώνει στο «ΜΑΡΣ» ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΣ, αριθμεί «εννέα αεροσκάφη CL-215 (σε υπηρεσία από το 1975!), τέσσερα CL-415,17PZL, 5 ιδιόκτητα ελικόπτερα (2 Super Puma και 3 ΒΚ), καθώς και 10 μισθωμένα ελικόπτερα, εκ των οποίων επτά μεσαίου και τρία βαρέως τύπου». Το «κλειδί» και φέτος θα είναι η διαθεσιμότητα, καθώς όσο θα προχωρά το καλοκαίρι και τα α/φ θα επιβαρύνονται με αποστολές (ιδιαίτερα τα πιο παλιά), τόσο θα πέφτει η διαθεσιμότητά τους.
Σε επίπεδο προσωπικού, στη μάχη θα ριχθούν οι περίπου 8.600 μόνιμοι και 3.900 πενταετούς υποχρέωσης πυροσβέστες, με τον αντιπύραρχο Τσόγκα να παρατηρεί ακόμα πως «τα σχέδια που αφορούν τη δασοπυρόσβεση επικαιροποιούνται τόσο σε ετήσια βάση, όσο και στις περιπτώσεις μεταβολής των διαθέσιμων πόρων (προσωπικό, υλικοτεχνικός εξοπλισμός και υποδομές) του ΠΣ ή των εμπλεκομένων φορέων» και να συστήνει ιδιαίτερη προσοχή στους πολίτες.
Η Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος, πάντως, σημειώνει με νόημα ότι «ο πυροσβεστικός υπάλληλος μάχεται χωρίς να του έχει χορηγηθεί, εδώ και έτη, στολή πυρκαγιάς. Επίσης, ένας μεγάλος αριθμός από το προσωπικό δεν έχει το σύνολο των αναγκαίων Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ), ενώ το 1/3 του προσωπικού είναι μειωμένης εργασιακής αξιοποίησης». Τέλος, η ΕΑΠΣ καταγγέλλει ότι «δεν έχει θεσμοθετηθεί κανένα πλαίσιο υγείας και ασφάλειας για να προστατέψει τους πυροσβέστες που προστατεύουν την πατρίδα μας».
Κώστας Παπαδόπουλος
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-29/04/2016)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.