►Βολή από σύστημα αεράμυνας S-300.
►Τι συζήτησαν ο ΥΠΕΘΑ Πάνος Καμμένος με τον Ρώσο ομόλογό του Σερ. Σοϊγκοϋ κατά τη συνάντησή τους στη Μόσχα. Στο τραπέζι και μηχανήματα για τη ΜΟΜΑ.
►Οι S-300 με «λίφτινγκ» μπορεί να φτάσουν τους S-400.
Από τον
Ευθύμιο Π. Πέτρου
e p.petrou@gmail.com
Οι δυνατότητες αναβαθμίσεως του συνόλου των ρωσικής προελεύσεως οπλικών συστημάτων, που διαθέτουν οι ελληνικά Ένοπλες Δυνάμεις, συζητήθηκαν κατά το πρόσφατο ταξίδι του υπουργού Εθνικής Αμύνης Πάνου Καμμένου στη Μόσχα. Παράλληλα ο Έλληνας υπουργός ζήτησε από τον Ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Σοϊγκού να εξετάσει τις δυνατότητες που υπάρχουν για παραχώρηση μηχανημάτων έργων, τα οποία απαιτούνται για την ενεργοποίηση των ΜΟΜΑ.
Οι λύσεις των αναβαθμίσεων συζητήθηκαν δεδομένων των περιορισμένων οικονομικών της ...Ελλάδος, που δεν επιτρέπουν νέες αγορές. Όπως με την αναβάθμιση τα ρωσικά συστήματα μπορεί να γίνουν ακόμη πιο αποτελεσματικά με μικρό σχετικά κόστος. Το πρώτο που συζητήθηκε είναι το στρατηγικό σύστημα αεράμυνας S-300, το οποίο, σύμφωνα με τη ρωσική πλευρά, μπορεί να αναβαθμισθεί ώστε να πλησιάσει ή ίσως και να φθάσει τις επιδόσεις του πλέον σύγχρονου S-400.
Εξίσου σημαντικό είναι το αντιαρματικό πυραυλικό σύστημα Kornet-M, το οποίο με τα σημερινά δεδομένα καταστρέφει άρματα σε αποστάσεις 5,5 χιλιομέτρων. Μετά τον εκσυγχρονισμό θα μπορεί να δέχεται τα νέα βλήματα που έχει κατασκευάσει η Ρωσία και τα οποία έχουν σχεδόν διπλάσιο βεληνεκές. Ακολουθούν τα μικρού βεληνεκούς αντιαεροπορικά Tor-Μ1, για τα οποία υπάρχουν οι εναλλακτικές προτάσεις της αναβαθμίσεως ή της αντικαταστάσεως τους από το πλέον προηγμένο σύστημα Pantsir. Πρέπει να σημειωθεί ότι στον τομέα των αντιαεροπορικών μικρού και μεσαίου βεληνεκούς θα απαιτηθεί στα επόμενα χρόνια λύση για την αντικατάσταση του συστήματος Improved Hawk, το οποίο είναι σε υπηρεσία από τη δεκαετία του ΄70 και, παρά τους εκσυγχρονισμούς που έχει υποστεί, πλησιάζει το οριστικό τέλος της επιχειρησιακής ζωής του.
Εξάλλου, στον υπουργό E0vixns Ap0vns και στην ελληνική αντιπροσωπία επιδείχθηκαν τα σύγχρονα τυφέκια που παράγει η εταιρία Kalashnikov, ανάμεσα στα οποία και ένα (ΑΚ-101) στο δυτικό διαμέτρημα 5,56 χιλιοστών. Τη δυνατότητα παραγωγής του τυφεκίου αυτού στην Ελλάδα θα αξιολογήσει επιτροπή του ρωσικού οργανισμού αμυντικών εξαγωγών Rosoboronexport, που επισκέπτεται το εργοστάσιο των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων στο Αίγιο. Βεβαίως, για να υπάρξει παραγωγή του τυφεκίου, θα πρέπει να γίνουν παραγγελίες και εννοούμε παραγγελίες για εξαγωγή σε τρίτες χώρες, διότι για την ώρα δεν υπάρχουν προοπτικές -ούτε και λόγος άλλωστε -να αντικατασταθούν τα τυφέκια των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Τα «αγκάθια» της συμφωνίας για τα αεροπλάνα Ρ-3 Orion
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ο θόρυβος σχετικά με την απόφαση να δρομολογηθεί ο εκσυγχρονισμός των παλαιών αεροπλάνων ναυτικής συνεργασίας Ρ-3Β Orion, που θα κοστίσει περί τα 500.000.000ευρώ. Μέχρι στιγμής, πάντως, αν και υπάρχουν δύο σχετικές αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ (μία της παρούσης και μία της προηγούμενης κυβερνήσεως) και ο υπουργός Αμύνης έχει υπογράψει τη σχετική επιστολή αποδοχής (letter of acceptance) προς την κατασκευάστρια εταιρία, η προκαταβολή δεν έχει εκταμιευθεί. Πρόκειται για ποσό της τάξεως των 35.000.000, που αντιστοιχεί στο 10% του συνολικού συμβολαίου.
Στο μεταξύ, κυβερνητικές πηγές θέλησαν να δώσουν εξηγήσεις και να αιτιολογήσουν την απόφαση, επιμένοντας στο γεγονός ότι καμία άλλη λύση δεν κάλυπτε το σύνολο των απαιτήσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται ως βασικές δυνατότητες η ανθυποβρυχιακή δράση και η δυνατότητα εκτοξεύσεις όπλων (τορπίλες και κατευθυνόμενα βλήματα).
Τι απαιτείται
Όμως δεν δίδεται απάντηση στο κατά πόσον οι δυνατότητες αυτές είναι τόσο απαραίτητες, ώστε να δικαιολογούνται το τεράστιο ποσό του εκσυγχρονισμού αυτού, καθώς και το μεγάλο κόστος ανά ώρα πτήσεως που απαιτεί ένα παλαιό τετρακινητήριο αεροπλάνο.
Και παλαιότερα έχει επισημανθεί ότι το επιχειρησιακό περιβάλλον του Αιγαίου δεν επιτρέπει την αποτελεσματική ανθυποβρυχιακή έρευνα από αεροπλάνο, δηλαδή με ανιχνευτές μαγνητικών ανωμαλιών και επιφανειακούς ηχοσημαντήρες. Απαιτούνται ενεργοί ή παθητικοί αισθητήρες μεταβλητού βάθους, που φέρονται από πλοία επιφανείας ή ελικόπτερα. Εκτός, όμως, από αυτό, η επείγουσα αποστολή για την οποία χρειάζονται αυτά τα αεροπλάνα είναι η απλή ναυτική περιπολία. Η δυνατότητα εκτοξεύσεως όπλων, εξάλλου, θα απαιτήσει τον σχεδιασμό αεροπορικών επιχειρήσεων προστασίας του Ρ-3, το οποίο σε μια πολεμική περίοδο θα έχει πολύ μικρή επιβιωσιμότητα Και φυσικά, εκτόξευση όπλων θα γινόταν μόνο σε πολεμική περίοδο.
Τέλο8, είναι αλήθεια ότι ο χρόνος των επτά ετών που απαιτείται για τον εκσυγχρονισμό είναι λογικός. Όμως, είναι επίσης αληθές ότι μέχρι τότε τα συγκεκριμένα αεροπλάνα Ρ-3 θα είναι 42 ετών και θα έχουν συμπληρωθεί 12 χρόνια χωρίς τέτοια αεροπλάνα, μια και καθηλώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2009.
Συνεπώς, πόσο επιβεβλημένη μπορεί να θεωρείται η διατήρηση ενός μέσου, το οποίο θα λείπει από το οπλοστάσιο του Ναυτικού επί 12 χρόνια;
Να θυμίσουμε ότι πριν από το 2009, με ευθύνη του τότε γενικού διευθυντού Εξοπλισμών Ε. Βασιλάκου, δεν τελεσφόρησε ο διαγωνισμός για ένα νέο αεροπλάνο ναυτικής περιπολίας, που δεν θα είχε κοστίσει περισσότερα των 250.000.000, δηλαδή στη μισή τιμή!
(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-26/04/2015)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.