Αρχική » » Ενοχλούνται οι μεσάζοντες

Ενοχλούνται οι μεσάζοντες


► Ο Π. Καμμένος αποκαλύπτει το παρασκήνιο πίσω από τις αντιδράσεις για τα Orion.
► Οι «φωνές» των κομμά­των σε μια συμφωνία που είχε υπογράψει η κυβέρ­νηση ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ. και εφαρμόζεται σήμερα. 

Του ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
Isblaveris@gmail.com 

Το κρίσιμο ερώτημα είναι ένα: «θέλουμε Άμυνα;». Και αν ναι, είμαστε δια­τεθειμένοι να πληρώσου­με για αυτή; Αν πραγμα­τικά θέλουμε Άμυνα, τότε είναι απαραίτητη και αυτονόητη η εξεύρεση πόρων, ακόμα και σε πε­ριόδους οικονομικά δύσκολες, για τη θωράκιση της χώρας. Αφορμή για αυτές τις σκέψεις στά­θηκε ένα θέμα που ξαναβγήκε στο φως της δημοσιότητας αυτή την εβδομάδα, έπειτα από δημοσίευ­μα μεγάλης κυριακάτικης εφημε­ρίδας, ότι η κυβέρνηση υπέγραφε το πρόγραμμα αναβαθμίσεως πέ­ντε αεροσκαφών ναυτικής συνερ­γασίας Ρ-3Β Orion του Πολεμικού Ναυτικού, με κόστος 500 εκατ. δολάρια, και μάλιστα με απευθείας ανάθεση. 

Ύστερα από αυτό προκλήθηκε αναστάτωση, με ανακοινώσεις από τη Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ, ενώ εναντίον της...
συμφωνίας τάχθη­κε και το «Ποτάμι», που με ερώ­τηση του έφερε το θέμα στη Βου­λή, όπως και το ΚΚΕ, που πάντα έχει σταθερή γραμμή σε αυτά τα ζητήματα. 

Με λίγα λόγια, δεν είναι δυνατόν όσοι διαμαρτύρονται για τις «βόλ­τες» των τουρκικών πλοίων έξω από το Λαύριο να διαμαρτύρονται και όταν αποφασίζεται η ενίσχυση της Άμυνας, με αναβαθμίσεις υφι­στάμενων οπλικών συστημάτων, για την επέκταση του επιχειρησι­ακού ορίου ζωής τους. «Μα, καλά, είναι δυνατόν να κατα­δικάζετε τώρα ένα πρόγραμμα που προ μηνών εσείς ως κυβέρνηση υποστηρίζατε;», ρωτήσαμε ευθέ­ως τον αρμόδιο συντονιστή Εξω­τερικών και Άμυνας της Νέας Δη­μοκρατίας και πρώην υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Κώστα Τασού­λα. «Δεν έχουμε πρόβλημα με το πρόγραμμα αυτό καθ' εαυτό, αλλά με τη χρονική συγκυρία κατά την οποία υπογράφεται», μας απάντη­σε εκείνος, θέτοντας έτσι το θέμα σε μια κάπως διαφορετική βάση. 

ΠΡΑΚΤΙΚΟ. Όμως, σε τηλεοπτική εκπομπή τη Μ. Δευτέρα, ο υπουρ­γός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμ­μένος, αποκάλυψε, εμφανίζοντας μάλιστα το σχετικό υπογεγραμμέ­νο πρακτικό, ότι η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό των πέντε αεροσκαφών Ρ-3Β του ΠΝ ελήφθη σε συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ στις13 Οκτωβρίου 2014, από τη συγκυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ, με ομόφωνη αποδοχή της εισήγησης του τότε υπουργού Άμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου: «Τπ μεμονωμέ­νη ενεργοποίηση υποπρογράμματος "Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής - ΕΜΖ και αναβάθμιση / ολοκλή­ρωση νέων επιχειρησιακών συ­στημάτων για την επιχειρησιακή εκμετάλλευση έως πέντε αεροσκα­φών ΑΦΝΣ Ρ-3Β του ΠΝ" κατά τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.3978/11 και του άρθρου 76 του Ν.3883/10». Ακολουθούν οι υπογραφές των Αντώνη Σαμαρά, Ευάγγελου Βενι­ζέλου, Δημήτρη Αβραμόπουλου, Γκίκα Χαρδούβελη, Αργύρη Ντινόπουλου, Νίκου Δένδια και Κυ­ριάκου Μητσοτάκη, όλοι τους μέλη του ΚΥΣΕΑ. 

Στην απόφαση προ­βλεπόταν η υπογραφή της συμ­βάσεως μέχρι το τέλος Δεκεμβρί­ου 2014. Λίγες ημέρες αργότερα, όταν ανέλαβε υπουργός Άμυνας ο κ. Δένδιας, λόγω της προκήρυξης εκλογών, ζήτησε από τους Αμερι­κανούς παράταση ως τον Μάρτιο του 2015, η οποία πραγματικά δό­θηκε. «Τη συμφωνία έπρεπε ή να την αρνηθούμε ή να την υπογρά­ψουμε. Εμείς την υπογράψαμε και πληρώσαμε την πρώτη δόση, γιατί η πληρωμή θα πάει μέχρι το 2022. Η Ελλάδα δεν μπορούσε να μην έχει αεροπλάνα ναυτικής συνεργα­σίας και δεν ήταν δυνατόν να επι­τρέπει σε τουρκικά αεροσκάφη να πετάνε πάνω από το Αιγαίο με να­τοϊκή σημαία», τόνισε ο κ. Καμμέ­νος. Και συνέχισε: «Ήταν μια σω­στή απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, που ήρθαμε να την υπογράψουμε. Δεν αποτελεί απευ­θείας ανάθεση, αλλά διακρατική συμφωνία. Η απόφαση αυτή πεί­ραξε τους εμπόρους όπλων, γιατί είναι μια συμφωνία που δεν έχει μίζα. Δεν υπάρχει μεσάζοντας». 

Επιπλέον 30 χρόνια ζωής 

Πολλά συζητήθηκαν σχετι­κά με το θέμα αυτές τις μέ­ρες, αλλά εκείνο που δεν ακούστηκε είναι τι ακριβώς περιλαμβάνει η συμφωνία. Ως προελέχθη, είναι μια δι­ακρατική συμφωνία, δηλα­δή συνάπτεται μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδος και ΗΠΑ, με την τελευταία να αναθέτει την αναβάθμιση (και να παρακολουθεί την πρόοδό της) στην κατασκευ­άστρια εταιρεία του αερο­σκάφους Ρ-3Β, Lockheed Martin. Η αναβάθμιση των Ρ-3Β αφορά τα δομικά μέρη τους, αλλά και τα ηλεκτρο­νικά συστήματά τους. Το­ποθετούνται καινούργιες πτέρυγες, κάθετο σταθερά, οριζόντια σταθερά και κινη­τήρες και αλλάζουν όλα τα σημεία του αεροσκάφους που δέχονται μεγάλες κα­ταπονήσεις. Ουσιαστικά, από το παλαιό αεροσκά­φος παραμένει μόνο η άτρακτος. Πρόκειται για τον εκσυγχρονισμό Μέ­σης Ζωής, μετά τον οποίο τα αεροσκάφη έχουν επιπλέον 15.000 ώρες πτή­σεως, κάτι που πρακτικώς σημαίνει 30 επιπλέον χρό­νια επιχειρησιακής ζωής. Το επιχειρησιακό σύστημα και το σύστημα μάχης του αε­ροσκάφους (αυτό που δια­φέρει από πελάτη σε πελά­τη) είναι ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει τη στιγμή αυτή, γεγονός που επιτρέπει συν τοις άλλοις στο κάθε αεροσκάφος να βάλλει και βλήματα Harpoon, κάτι που δεν δι­αθέτουν τα παλαιά Ρ-3Β. 

Η Ελληνική Αεροπορική Βιο­μηχανία θα λάβει το σημα­ντικότερο μέρος της υλοποιήσεως του προγράμματος, ύψους περί τα 250 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πολύ έγκυρη βιομηχανική πηγή, ενώ θα έχει και το 30% της «περαιτέρω υποστήριξης (Follow on Support/FOS) για τα επόμενα 30 χρόνια, δηλαδή για όσο προβλέπεται να είναι επιχειρησιακά τα αεροσκάφη. Επιπλέον, το ΠΝ για το Ρ-3Β διαθέτει ήδη γραμμή εκπαιδεύσεως του προσωπικού και πληθώρα ανταλλακτικών σε αποθήκες που μπορούν να χρησι­μοποιηθούν αμέσως. Ση μαντικό πλεονέκτημα της συμφωνίας είναι η αποπληρωμή, η οποία θα γίνει σε βάθος χρόνου 7,5 ετών, κατά μέσο όρο περίπου 45 εκατ. Δολάρια ετησίως - ήδη η δόση του 2015 καταβλήθηκε με την υπογραφή της συμφωνίας, κατά τον κ. Πάνο Καμμένο. 

(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ-10/04/2015)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger