Αρχική » » «Γυμνά» F-16 στους αιθέρες

«Γυμνά» F-16 στους αιθέρες


• Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η σύμβαση για τα συστήματα αυτά δεν έγινε όταν υπογρά­φτηκε η σύμβαση με τη Locheed Martin για τα 60 F-16 ΒΙοck 52+ , αλλά αργότερα, το 2003. 

Η αιχμή του δόρατος της αμυντικής ισχύος της χώρας μας είναι τα μαχητικά αεροσκάφη. Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει σύγχρονα και πανάκριβα μαχητικά τα F-16. Ωστόσο, σήμερα, μεγάλο μέρος του στόλου των μαχητικών F-16 δεν διαθέτει σύστημα αυτοπροστασίας. που είναι ένα καθοριστικό μέσο, το οποίο εξασφαλίζει την ικανότητα επιβίωσης των αεροσκαφών σε πραγματικό πεδίο αερομαχιών. 

Η ικανότητα αυτοπροστασίας των F-16 ΒΙοck 52+ είναι ανύπαρκτη, διότι η κατασκευάστρια εταιρεία του... ASPIS II, η αμερικανικά Raytheon, δεν ανταποκρίθηκε στις συμβατικές της υποχρεώσεις. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η σύμβαση για τα συστήματα αυτά δεν έγινε όταν υπογράφτηκε η σύμβαση με τη Locheed Martin για τα 60 F-16 ΒΙοck 52+, αλλά αργότερα το 2003, όταν ήδη τα πρώτα μαχητικά παραδίδονταν στην ΠΑ. 

Το Σύστημα Αυτοπροστασίας (Σ.Α.) ΑSΡΙS (Airborne Self-Protection Integrated Suite) είναι ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Αυτοπροστασίας που αποτελείται από τρία κύρια υποσυστήματα: 

α. τον δέκτη προειδοποίησης, 
β. τον παρεμβολέα. 
γ. τον διανομέα άφεσης αεροφύλλων/φωτοβολίδων. 

Στις 9 Απριλίου 2003 υπογράφηκε μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και της εταιρείας Raytheon η Σύμβαση προ­μήθειας του εξελιγμένου Σ.Α. ΑSΡ1S II. Η εν λόγω σύμβαση ενεργοποιήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2003. Το Σ.Α ΑSΡΙS II προβλέπεται να εγκατασταθεί στα 60 μαχητικά αεροσκάφη F-16 ΒLοCK 52+ του προγράμματος Pease Xenia III της ΠΑ, ενώ μέσω της ίδιας σύμβασης θα πραγματοποιηθεί και η ανα­βάθμιση του υφιστάμενου Σ.Α ΑSΡΙS των αεροσκαφών των προγραμμάτων Pease Xenia I και II. 

Στη Δικαιοσύνη 

Η υλοποίηση της σύμβασης παρουσιάζει καθυστέρηση έξι ετών που οφείλεται κυρίως σε προβλήματα στην ανάπτυξη του συστήματος. Με την πολύ σοβαρή αυτή υπόθεση ασχολείται η Δικαιοσύνη. Στην εισαγγελική έρευνα που είναι σε εξέλιξη αναμένεται να διερευνηθεί γιατί μετά από δέκα χρόνια, δηλαδή από τότε που έγινε η παραγγελία του συστήματος και καταβολή περί των 65 εκατομμυ­ρίων ευρώ, η ανάδοχος εταιρεία Raytheon (της οποίας αντιπρόσωπος στην Ελλάδα ήταν ο όμιλος ΑΧΟΝ) αδυνατεί να υλοποιήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, σε ό,τι αφορά την πιστοποίηση και την παράδοση του συστήματος βάσει των προδιαγραφών της ΠΑ. 

Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Raytheon όφειλε να εγκαταστήσει το σύστημα στα 60 (50+10) μαχητικά F-16 της παραγγελίας των ετών 1999-2000, με αποτέλεσμα επί σειρά ετών τα Βlοck 52+ (τα οποία αποτελούν και την κύρια δύναμη των F-16 της ΠΑ) να στερούνται μέχρι και σήμερα συστήματος αυτοπροστασίας. 

Χρήστος Καπούτσης 
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-07/12/2013)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΠΟ 15 ΣΕΠ. 2010

ΠΑΡΟΝΤΕΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Photobucket
 
Support : ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ | ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Copyright © 2013. ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ - All Rights Reserved
Template Created by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ Published by ΦΟΡΑ ΠΑΡΤΙΔΑ
Proudly powered by Blogger