• Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η σύμβαση για τα συστήματα αυτά δεν έγινε όταν υπογράφτηκε η σύμβαση με τη Locheed Martin για τα 60 F-16 ΒΙοck 52+ , αλλά αργότερα, το 2003.
Η αιχμή του δόρατος της αμυντικής ισχύος της χώρας μας είναι τα μαχητικά αεροσκάφη. Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει σύγχρονα και πανάκριβα μαχητικά τα F-16. Ωστόσο, σήμερα, μεγάλο μέρος του στόλου των μαχητικών F-16 δεν διαθέτει σύστημα αυτοπροστασίας. που είναι ένα καθοριστικό μέσο, το οποίο εξασφαλίζει την ικανότητα επιβίωσης των αεροσκαφών σε πραγματικό πεδίο αερομαχιών.
Η ικανότητα αυτοπροστασίας των F-16 ΒΙοck 52+ είναι ανύπαρκτη, διότι η κατασκευάστρια εταιρεία του... ASPIS II, η αμερικανικά Raytheon, δεν ανταποκρίθηκε στις συμβατικές της υποχρεώσεις. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η σύμβαση για τα συστήματα αυτά δεν έγινε όταν υπογράφτηκε η σύμβαση με τη Locheed Martin για τα 60 F-16 ΒΙοck 52+, αλλά αργότερα το 2003, όταν ήδη τα πρώτα μαχητικά παραδίδονταν στην ΠΑ.
Το Σύστημα Αυτοπροστασίας (Σ.Α.) ΑSΡΙS (Airborne Self-Protection Integrated Suite) είναι ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Αυτοπροστασίας που αποτελείται από τρία κύρια υποσυστήματα:
α. τον δέκτη προειδοποίησης,
β. τον παρεμβολέα.
γ. τον διανομέα άφεσης αεροφύλλων/φωτοβολίδων.
Στις 9 Απριλίου 2003 υπογράφηκε μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και της εταιρείας Raytheon η Σύμβαση προμήθειας του εξελιγμένου Σ.Α. ΑSΡ1S II. Η εν λόγω σύμβαση ενεργοποιήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2003. Το Σ.Α ΑSΡΙS II προβλέπεται να εγκατασταθεί στα 60 μαχητικά αεροσκάφη F-16 ΒLοCK 52+ του προγράμματος Pease Xenia III της ΠΑ, ενώ μέσω της ίδιας σύμβασης θα πραγματοποιηθεί και η αναβάθμιση του υφιστάμενου Σ.Α ΑSΡΙS των αεροσκαφών των προγραμμάτων Pease Xenia I και II.
Στη Δικαιοσύνη
Η υλοποίηση της σύμβασης παρουσιάζει καθυστέρηση έξι ετών που οφείλεται κυρίως σε προβλήματα στην ανάπτυξη του συστήματος. Με την πολύ σοβαρή αυτή υπόθεση ασχολείται η Δικαιοσύνη. Στην εισαγγελική έρευνα που είναι σε εξέλιξη αναμένεται να διερευνηθεί γιατί μετά από δέκα χρόνια, δηλαδή από τότε που έγινε η παραγγελία του συστήματος και καταβολή περί των 65 εκατομμυρίων ευρώ, η ανάδοχος εταιρεία Raytheon (της οποίας αντιπρόσωπος στην Ελλάδα ήταν ο όμιλος ΑΧΟΝ) αδυνατεί να υλοποιήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις, σε ό,τι αφορά την πιστοποίηση και την παράδοση του συστήματος βάσει των προδιαγραφών της ΠΑ.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Raytheon όφειλε να εγκαταστήσει το σύστημα στα 60 (50+10) μαχητικά F-16 της παραγγελίας των ετών 1999-2000, με αποτέλεσμα επί σειρά ετών τα Βlοck 52+ (τα οποία αποτελούν και την κύρια δύναμη των F-16 της ΠΑ) να στερούνται μέχρι και σήμερα συστήματος αυτοπροστασίας.
Χρήστος Καπούτσης
(ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ-07/12/2013)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.