Ο κατάπτυστος χάρτης. Ο κύκλος στη «Μακεδονία» του Φίλη.
Μετά τον σάλο που ξέσπασε με τον χαρακτηρισμό των Σκοπίων ως «Μακεδονία» από το Γιάννη Μουζάλα και όλο το θέατρο με τις παραιτήσεις και τις απειλές του υπουργού Αμύνης, Πάνου Καμμένου, έρχεται ξανά στην επιφάνεια το θέμα των σχολικών βιβλίων και δή της ιστορίας γενικής παιδείας της Γ΄ λυκείου, στο οποίο τα Σκόπια απεικονίζονται ως... «Μακεδονία».
Το συγκεκριμένο βιβλίο υπάρχει στα σχολεία από τη σχολική χρονιά 2014-2015 με τη λεπτομέρεια αυτή να μη γίνεται εύκολα αντιληπτή... Πιο συγκεκριμένα, στη σελίδα 130 του βιβλίου υπάρχει ένα χάρτης των κυριότερων ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης στη Γερμανία και την κατεχόμενη Ευρώπη στα οποία θανατώθηκαν εκατομμύρια άνθρωποι, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Σε αυτόν τον χάρτη τα Σκόπια αναφέρονται ως «Μακεδονία».
Αξιοσημείωτο είναι πάντως, πως πολλά από τα μέλη της ΟΛΜΕ, εκπαιδευτικοί αλλά και πολλοί γονείς κάνουν λόγο για σοβαρό ατόπημα των συγγραφέων ζητώντας το θέμα να τεθεί στο υπουργείο Παιδείας. Στις αρχές της σχολικής χρονιάς ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, αρκέστηκε να απαντήσει ότι τα Σκόπια δεν συγκροτούν τον χώρο της Μακεδονίας και ότι «δεν μας αρέσει η πολιτική ηγεσία να παρεμβαίνει σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής».
Είναι γεγονός πως υπάρχουν πολλοί χάρτες (κυρίως στο ίντερνετ) που κυκλοφορούν με τα Σκόπια ως «Μακεδονία». Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να ισχύει για το υπουργείο Παιδείας, και δεν θα πρέπει να αναφέρεται στα βιβλία της Ιστορίας. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που σχολικά βιβλία έχουν τέτοια ...λάθη: Από τον «συνωστισμό» στη Σμύρνη της Ρεπούση, φθάσαμε και στη «Μακεδονία»...
(ΜΑΚΕΛΕΙΟ-01/04/2016)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μια καθυστέρηση και αφού τα δει κάποιος από τη διαχείριση και όχι για λογοκρισία αλλά έλεγχο για: μη αναφορά σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.